• <
Nauta_top_1100x200

Suwnica Goliath powstała w Trójmieście. Konstrukcja dźwigu w drodze do klienta [ZDJĘCIA, WIDEO]]

Strona główna Przemysł Stoczniowy, Stocznie, Statki Suwnica Goliath powstała w Trójmieście. Konstrukcja dźwigu w drodze do klienta [ZDJĘCIA, WIDEO]]
Suwnica Goliath powstała w Trójmieście. Konstrukcja dźwigu w drodze do klienta [ZDJĘCIA, WIDEO]] - GospodarkaMorska.pl

Anna Konopka

20.10.2021 Źródło: własne

W ubiegłą sobotę na Nabrzeżu Kaszubskim w Gdańsku odbył załadunek olbrzymiej suwnicy bramowej wraz z częścią pozostałych elementów na poton. Dźwigar główny belki, czyli największa część dźwigu ma blisko 140 m długości.

Pokaż cały artykuł
Suwnica Goliath powstała w Trójmieście. Konstrukcja dźwigu w drodze do klienta [ZDJĘCIA, WIDEO]] - GospodarkaMorska.pl
Fot. GospodarkaMorska.pl

W ubiegłą sobotę na Nabrzeżu Kaszubskim w Gdańsku odbył załadunek olbrzymiej suwnicy bramowej wraz z częścią pozostałych elementów na poton. Dźwigar główny belki, czyli największa część dźwigu, ma blisko 140 m długości.

Elementy dźwigu zostały wyprodukowane i wyposażone w Trójmieście. Łączna masa ładunku na holowanym pontonie wynosi 2200 ton. Wykonanie konstrukcji dźwigu zostało zlecone przez największego fińskiego producenta dźwigów, a klientem docelowym jest znacząca, europejska stocznia.

Kontrakty na realizację dźwigu z fińskim producentem dźwigów – światowym liderem w branży produkcji suwnic dla przemysłu stoczniowego – podpisały niezależnie w 2019 roku Baltic Operator i Energomontaż-Północ Gdynia (EPG). 

– Baltic Operator oraz EPG realizowały wcześniej zamówienia na mniejsze dźwigi, zaś suwnica typu "Goliath" należy do największych suwnic bramowych wytwarzanych w ostatnim czasie na świecie – mówi Bartosz Janowski, dyrektor zarządzania i realizacji projektów w Grupie Przemysłowej Baltic.

– Projekt ten pokazuje, że jako firma jesteśmy w stanie podołać bardzo wysokim wymaganiom stawianym przez naszego zleceniodawcę  Nasz klient z Finalndii docenia zarówno możliwości techniczne, kompetencje, jak i położenie polskich firm – podsumowuje.

Dodajmy, że umowy zostały podpisane jeszcze przed konsolidacją w ramach Grupy Przemysłowej Baltic. Kontrakt na wytwór tych konstrukcji to dla Baltic Operator i EPG w praktyce pierwsza tej skali okazja do wspólnej pracy nad jednym projektem, a więc także test związany z integracją grupy.

Źródło:
własne

Dziękujemy za wysłane grafiki.