• <
bulk_cargo_port_szczecin

Port Gdynia - pierwsze zawinięcie statku w ramach nowej linii kontenerowej Viasea [foto, wideo]

Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Port Gdynia - pierwsze zawinięcie statku w ramach nowej linii kontenerowej Viasea [foto, wideo]

gm24

21.03.2021 Źródło: własne
Pokaż cały artykuł
Port Gdynia - pierwsze zawinięcie statku w ramach nowej linii kontenerowej Viasea [foto, wideo] - GospodarkaMorska.pl
fot. GospodarkaMorska.pl

Pierwsze zawinięcie statku w ramach nowego połączenia żeglugowego Gdynia- Oslo- Kłajpeda. To kolejna linia łącząca Port Gdynia z krajami bałtyckimi.

Nowa linia z bezpośrednimi zawinięciami do BCT - Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Gdyni zadebiutowała w piątek, 19 marca poprzez zawinięcie jednostki Greetje (nr IMO 9186388, GT 5056, nośność 6862 t, ładowność 658 TEU, 102 gniazda dla kontenerów chłodzonych) i będzie obsługiwana w cyklu tygodniowym.

Viasea to szybko rozwijający się norweski operator połączeń morskich shortsea, oferujący szybkie i niezawodne rozwiązania typu door-to-door w Europie Północnej.

“Niezawodne usługi short sea z Gdyni / Kłajpedy do Norwegii to bardzo ważna usługa dla eksportu z północnej części Europy. Otwarcie własnych oddziałów w Gdyni / Kłajpedzie pozwoli nam dobrze zadbać o naszych obecnych klientów, a także rozwinąć działalność i umocnić pozycję w tym obszarze” - mówi Dyrektor Zarządzający Viasea Shipping, Morten Pettersen.

Porty będą obsługiwane przez Viasea w następującym harmonogramie - Gdynia BCT (piątek/sobota) – Oslo  (poniedziałek) – Kłajpeda (czwartek) - Gdynia BCT (piątek)

Połączenia na morzu bałtyckim będą w 100% obsługiwane przez firmę Viasea, która w marcu otwiera nowe oddziały w Gdyni i Kłajpedzie (Litwa). Firma żeglugowa W styczniu otworzyła biuro w Moss (Wielka Brytania), ma siedzibę również w Rotterdamie.

"Z niecierpliwością czekam aby dołączyć do zespołu Viasea i wesprzeć naszych obecnych klientów. Z optymizmem patrzę na dalszy rozwój branży shortsea i feederowej wraz z  zespołem firmy" - mówi Leszek Lange, szef nowego oddziału w Gdyni.

Zwiększone zainteresowanie partnerów biznesowych Portu Gdynia, związane jest z konsekwentnie realizowaną Strategią Rozwoju. Wzrosty przeładunków, trwające inwestycje oraz wysoka jakość usług na terminalach są dostrzegane przez kontrahentów, którzy widzą potencjał w gdyńskim porcie.

Port Gdynia rozwija sieć połączeń z krajami bałtyckimi oraz sieć żeglugową short sea shipping.

Port Gdynia utrzymuje tendencje wzrostowe w przeładunkach kontenerów w pierwszym kwartale 2021 roku. Przeładunki w Porcie Gdynia rosną, mimo pandemii i spowolnienia gospodarczego. W okresie styczeń – luty 2021 r. przeładowano 153898 TEU, co w porównaniu do wyniku z tego samego okresu w 2020 r. – 140067 TEU - jest wzrostem o 9,9% w przeładunku kontenerów.

Stale rosnące wyniki, pomimo światowej pandemii i spowolnienia gospodarczego to uwiarygodnienie zasadności rozbudowy Portu Gdynia o głębokowodny terminal kontenerowy zlokalizowany w Porcie Zewnętrznym.

Źródło:
własne

Partnerzy portalu

Dziękujemy za wysłane grafiki.