• <
PZT_980x120_gif_2020

Podwójny załadunek potężnych suwnic w Porcie Gdynia (foto, wideo)

Strona główna Porty, logistyka Podwójny załadunek potężnych suwnic w Porcie Gdynia (foto, wideo)

ew

20.11.2020 Źródło: własne

Cztery suwnice RTG przeznaczone do Portu Valencia w Hiszpanii i pięć suwnic RMG do Portu Ashdod w Izraelu załadowano w ostatnich dniach przy Nabrzeżu Francuskim w Gdyni. Sprawna operacja odbyła się dzięki współpracy Konecranes, PZT, ZRUO, Transfennica, załóg statków i przedstawicieli gdyńskiego portu.

Pokaż cały artykuł
Podwójny załadunek potężnych suwnic w Porcie Gdynia (foto, wideo) - GospodarkaMorska.pl
fot. GospodarkaMorska.pl

Cztery suwnice RTG przeznaczone do Portu Valencia w Hiszpanii i pięć suwnic RMG do Portu Ashdod w Izraelu załadowano w ostatnich dniach przy Nabrzeżu Francuskim w Gdyni. Sprawna operacja odbyła się dzięki współpracy Konecranes, PZT, ZRUO, Transfennica, załóg statków i przedstawicieli gdyńskiego portu.  

Od ostatniego poniedziałku (16.11), przy Nabrzeżu Francuskim w Porcie Gdynia odbywał się widowiskowy załadunek potężnych suwnic na dwa statki.

Jednym z nich był drobnicowiec ciężarowy Happy Dynamic zbudowany w 2011 roku i wyposażony w dwa dźwigi (400 t udźwigu każdy). Agentem statku Happy Dynamic jest Transfennica Polska. W zaledwie 2 dni, na jego pokładzie umieszczono 4 suwnice RTG (na kołach gumowych) produkcji Konecranes i PZT. Waga każdej z nich to 130 t.  Jak powiedział nam Tomasz Pik w firmy Transfennica: "Załadunek suwnic odbył się stosunkowo szybko. To dzięki dobrej komunikacji i współpracy kilku stron. Mam na myśli Konecranes, PZT, ZRUO, Transfennicę, załogi statków i oczywiście Zarząd Morskiego Portu Gdynia".

Drugim statkiem, na którym umieszczono 5 suwnic kontenerowych RMG o wadze 180 t każda był Palmgracht. To udźwigowiony (2 dźwigi, 700 t udźwigu każdy) drobnicowiec ciężarowy wielorakiego zastosowania zbudowany w 2010 r. Poprzednie nazwy jednostki to HHL Valparaiso i Zea Gold. Został przejęty przez Grupę Spliethoff na przełomie 2019/2010 razem z 9 innymi jednostkami. Suwnice na jego pokładzie popłyną do Portu Ashdod w Izraelu. Będą przeznaczone do pracy automatycznej. Ich dostarczenie to kontynuacja kontraktu Hadarom związanego z intensywną rozbudową izraelskiego terminala. Generalnym wykonawcą kontraktu dla terminalu HADAROM w Izraelu jest fińska firma KONECRANES.


Źródło:
własne

Dziękujemy za wysłane grafiki.