sons
Dzisiaj (11 września) do Portu Gdynia zawinął pierwszy w tym sezonie statek wycieczkowy. Europa 2 linii Hapag Lloyd to jeden z najbardziej widowiskowych, luksusowych wycieczkowców pływających po naszych wodach.
Choć sezon cruiserowy zaczyna się zwyczajowo w kwietniu, trwająca pandemia koronawirusa pokrzyżowała plany zarówno portom, jak i liniom wycieczkowym. Wczoraj do portu Gdańsk zawinął pierwszy cruiser tej samej marki - MS Europa. W tym nietypowym roku do tłocznego zwykle o tej porze roku portu Gdynia pierwszy wycieczkowiec wpłynął dopiero dzisiaj.
Ekskluzywny statek przypłynął do Gdyni o 6 rano z Visby w Szwecji, a swój rejs rozpoczął 4 września w Hamburgu. Zatrzymał przy Nabrzeżu Francuskim, tuż przy Muzeum Migracji. Kontynuacja jego podróży planowana jest na ok. godz. 17.
Europa 2 od lipca br. należy do TUI AG, a jej armatorem zarządzającym jest TUI Cruises GmbH. Zbudowana została w 2013 roku i aktualnie pływa pod banderą Malty. Statek mierzy 225 metrów długości i 26 metrów szerokości. Tonaż pojemnościowy brutto statku to 42 830 jednostek, nośność 5285 t, wyporność 24 275 t, a masa statku pustego to 18 990 t. Wycieczkowiec rozwija prędkość maksymalną do 21 węzłów.
W swoim wnętrzu Europa 2 skrywa prawdziwy luksus - bogato wyposażone apartamenty, siedem restauracji, baseny, SPA czy symulatory golfa.
W sumie wycieczkowiec posiada 11 pokładów i 251 kabin. W rejs może zabrać do 500 pasażerów i 380 członków załogi, jednak aktualnie ze względu na ograniczenia, na jego pokładzie podróżuje około 80 osób.
Zgodnie z Przewodnikiem Berlitz Guide to Cruising & Cruise Ships, Europa 2 jest najwyżej ocenianym statkiem wycieczkowym na świecie.
Ministerstwo Infrastruktury: decyzja w sprawie przetargu na terminal zbożowy w rękach Portu Gdynia
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie