Justyna Jarosz
Spółka w restrukturyzacji – Vistal Offshore – poszukuje od 01.07.2023 r. nabywcy lub dzierżawcy nieruchomości produkcyjnej na obszarze Portu Gdynia. Wynajem blisko 3,5 ha terenu wraz z zabudowaniami będzie możliwy po opuszczeniu tego terenu przez dotychczasowego użytkownika – stocznię Karstensen Shipyard Poland.
Nowoczesny zakład produkcyjny przy Nabrzeżu Indyjskim w Porcie Gdynia szuka nowego dzierżawcy i potencjalnego nabywcy. Kupno nieruchomości będzie jednak możliwe dopiero po prawomocnym zatwierdzeniu układu z wierzycielami, które zwieńczy toczący się blisko 5 lat proces restrukturyzacyjny. Tymczasem Vistal Offshore proponuje umowę najmu.
Oddany do eksploatacji w 2014 roku zakład jest znakomicie przystosowany do wytwarzania konstrukcji stalowych, zwłaszcza wież wiatrowych, mostów czy, tak jak w ostatnim czasie, statków pełnomorskich. Inwestycja była projektowana z zamiarem budowania wiatraków, Karstensen produkował tam kadłuby, a możliwości jest więcej.
Do dyspozycji jest powierzchnia 32 932 m² terenu z dostępem do wody, infrastruktury drogowej oraz kolejowej. Dopuszczalne obciążenie posadzki wewnątrz hali to 2t/ m² a placu to aż 5 t/m².
Nieruchomość wyposażona jest także we własną udźwigowioną bocznicę kolejową, instalację gazów technicznych oraz stanowisko umożliwiające załadunek bardzo ciężkich konstrukcji stalowych nawet do 8 tys. ton bezpośrednio na jednostkę pływającą.
Na terenie nieruchomości znajduje się jedna z najnowocześniejszych hal w Polsce o powierzchni produkcyjnej 12 000 m². Obiekt jest udźwigiowiony 10 suwnicami – od 20 do 100 ton, a dzięki możliwości pracy suwnic w tandemie z możliwością podniesienia jednostkowego ciężaru do 200 ton. Hala jest bardzo wysoka – do kalenicy ma 34 m, a wysokość do haka suwnicy to aż 27 m. Należy też podkreślić megabramę o rozmiarach 27 x 33 m. Oznacza to, że można zbudować tam cały statek i wyjechać z nim przez bramę.
Hala dysponuje ponadto ciągiem antykorozyjnym o powierzchni 2 tys. m². Na przedłużeniu niskiej nawy hali można bezpośrednio wjechać do 40-metrowej komory śrutowania, a następnie do 60-metrowej komory malarskiej. W podłogę są wbudowane tory, a więc można wprowadzać tam ciężkie konstrukcje.
Komora śrutowania pracuje w obiegu zamkniętym. Komora malarska dysponuje 4 piecami na olej opałowy, co pozwala czynić zadość wymogom dotyczącym temperatury i wilgotności.
Cały obiekt ma możliwość zasilenia w 5,4 MW. Posiada swoją bezpośrednią linię energetyczną. Cała hala wyposażona jest w szynoprzewody, każdy z możliwością podpięcia do 2 tys. A. Budynek posiada także własny generator oraz system oddymiania. W wypadku zaniku napięcia zapewnione jest niezależne zasilanie na potrzeby bezpiecznego opuszczenia zakładu.
W halę wbudowany jest 5-kondygnacyjny budynek administracyjno-socjalny. Obiekt wykonany jest z żelbetu, dzięki czemu hałas z hali nie dostaje się do jego wnętrza. W budynku dostępna jest pełna infrastruktura, sieć teletechniczna, system kamer przemysłowych oraz kontrola dostępu.
Vistal Offshore Spółka z o.o. w restrukturyzacji jest aktualnie pod pieczą nadzorcy sądowego (wykonawcą układu z wierzycielami), który jako jedyny podmiot ma prawo dysponowania nieruchomością, zawierania wszelkich umów oraz do sprzedaży składników majątku Spółki. Osobami właściwymi do kontaktu z potencjalnymi kontrahentami są:
Kontakt: maciej.glowacki@syndyk-24.pl
Kontakt: m.janik@voff.pl | +48 512 373 125
Kontakt: k.wadolowski@voff.pl | +48 575 284 300
Podpisano istotne umowy dla MFW Bałtyk II i III
Fiasko drugiej aukcji morskiej energetyki wiatrowej na Litwie. Zabrakło oferentów
W USA powstanie pierwszy kablowiec na potrzeby tamtejszej morskiej energetyki wiatrowej
Włącz się w Power Connect. Pierwsze energetyczne targi w Gdańsku
Dwie linie wyprowadzające moc z morskich farm wiatrowych mają decyzje środowiskowe
Zakończenie kampanii badań geofizycznych i geotechnicznych na morzu w projekcie BC-Wind