• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Największy załadunek suwnic w historii El Professional (foto, wideo)

Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Największy załadunek suwnic w historii El Professional (foto, wideo)

ew

27.11.2020 Źródło: własne
Pokaż cały artykuł
Największy załadunek suwnic w historii El Professional (foto, wideo) - GospodarkaMorska.pl
fot. GospodarkaMorska.pl

Aż dziesięć potężnych suwnic typu RTG przeznaczonych dla amerykańskich terminali załadowano przy nabrzeżu WOC II w gdańskim porcie. Aby zrealizować operację, konieczne było użycie nietypowego transportowca modułowego z możliwością zanurzania pokładu. To największa wysyłka suwnic w historii przedsiębiorstwa "PUH El Professional Mariusz Maszota".

Trwający 4 dni załadunek zakończył się w ostatni czwartek (26.11). Jak powiedział nam  Daniel Lewkowicz, kierownik robót w „El Professional”: "W celu zrealizowania tej niestandardowej wysyłki konieczne było użycie innego rodzaju statku niż zazwyczaj. Dodatkowo, musieliśmy zniwelować dużą różnicę wysokości pokładu statku i nabrzeża dlatego niezbędny okazał się barko-ponton".

Każda z suwnic wjeżdżała najpierw po rampach załadowczych na barkę UE-5 dostarczoną przez Trend Project. Następnie barka musiała zostać zbalastowana i podniesiona do wysokości pokładu transportowca „BigLift Barentsz”. Suwnice przejeżdżały nastepnie na pokład statku po specjalnie przygotowanych najazdach.

Kolejny krok operacji należał do operatorów Konecranes, którzy umieszczali suwnice na ściśle określonych pozycjach na pokładzie statku. Następnie, pracownicy El Professional zabezpieczali ładunek i pakowali elementy, które mogły ulec uszkodzeniu podczas podróży przez ocean. 

Suwnice zostały załadowane w trzech sekwencjach: 3 szt. + 4 szt. + 3 szt. Jak przyznaje Daniel Lewkowicz: "To największa wysyłka, jeśli chodzi o ilość suwnic na jednym statku którą zrealizowało El Professional. Do tej pory wysyłki nie przekraczały 5 szt. na pokładzie".

Suwnice przeznaczone są na dwa terminale  w USA: Savannah i Houston. Na miejscu będą brały udział w typowych pracach przeładunkowych 20 i 40 stopowych kontenerów morskich. Na tę chwilę ,firma El Professional zmontowała dla Konecranes Finland około 140 szt. suwnic RTG oraz ponad 20 szt. suwnic typu Straddle Carrier z czego znaczna część (ponad 70%) została wykonana na terenie WOC w Porcie Gdańsk.

„BigLift Barentsz” o  szerokości 42 m i długości 173 m to transportowiec modułowy bez dźwigów z możliwością zanurzania pokładu celem podejmowania do transportu największych jednostek pływających jak na przykład platformy wiertnicze lub też inne statki. Jednostka została zbudowana w 2016 roku.

Parametry załadowanych suwnic:

Projekt Savannah:

Suwnica o specyfikacji 1 OVER 6

wymiary 12m x 26m x 27m (szer. x długość x wys.)

waga około 144 ton

Projekt Houston:

Suwnica o specyfikacji 1 OVER 5

wymiary 12m x 25m x 22m (szer. x długość x wys.)

waga około 137 ton

suwnica posiada napęd hybrydowy: generator diesla + moduł akumulatorów



Źródło:
własne

Partnerzy portalu

Dziękujemy za wysłane grafiki.