• <
bulk_cargo_port_szczecin

Kolejny transport morski project cargo zrealizowany przez Fracht FWO w Porcie Gdańsk (foto, wideo)

Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Kolejny transport morski project cargo zrealizowany przez Fracht FWO w Porcie Gdańsk (foto, wideo)
Pokaż cały artykuł
Kolejny transport morski project cargo zrealizowany przez Fracht FWO w Porcie Gdańsk (foto, wideo) - GospodarkaMorska.pl
fot. GospodarkaMorska.pl

Fracht FWO Polska, operator logistyczny dla przemysłu, zorganizował w lipcu kolejny skomplikowany logistycznie transport z zakresu project cargo - trzech wielkogabarytowych elementów filtra powietrza do Meksyku. Jego realizację poprzedziły kilkumiesięczne przygotowania, a o wyborze tras i środków transportu zadecydował jeden z przewożonych ładunków. Operacja odbyła się w gdańskim porcie.

Do zadań działu Project Cargo Fracht FWO należała kompleksowa organizacja transportu, operacji przeładunkowych w portach morskich oraz załatwienie formalności celnych. Ładunek – trzy elementy filtra powietrza, każdy o szerokości od 4 do 5 metrów i wysokości od 4 do ponad 6 m – musi przebyć trasę z zakładu produkcyjnego w Polsce do portu Veracruz w Meksyku. Przygotowania tej dostawy rozpoczęły się już pod koniec marca. Przy planowaniu transportu spedytorzy Fracht FWO musieli uwzględnić także i to, że do końca czerwca ładunki wciąż były w fazie produkcji i niemalże do ostatniej chwili zmieniały się ich parametry.

Nietypowe rozmiary a transport morski

Dostawa trzech wielkogabarytowych elementów filtra powietrza składała się z kilku etapów i wymagała wykorzystania różnych środków oraz gałęzi transportu. Najpierw ładunki dostarczono do Morskiego Portu Gdańsk z zakładu produkcyjnego w Elblągu. Tu przeładowano je na pokład statku typu coaster (jednostka krótkiego zasięgu) i przetransportowano do portu w Bremerhaven, skąd statkiem oceanicznym popłyną do meksykańskiego Veracruz. Na przebieg realizacji projektu, czyli jakie zostaną wybrane trasy przewozu i rodzaje środków transportu,  miał wpływ jeden z przewożonych elementów – wlot do filtra powietrza o długości 5 m, szerokości 6,15 m i wysokości 5,85 m. 

- Ten element filtra ze względu na swoje parametry nie mógł być dostarczony z zakładu produkcyjnego do portu morskiego na kołach i wymagał zorganizowania transportu rzecznego – wyjaśnia Agnieszka Matysiak, kierownik projektu Fracht FWO Polska, odpowiedzialna za realizację projektu.

Pierwszy etap transportu, z zakładów produkcyjnych do Gdańska, przebiegał więc dwutorowo. Najmniejszy, z tych trzech, ładunek został dostarczony transportem drogowym. W przypadku dwóch pozostałych elementów wykorzystano transport rzeczny. Urządzenia z zakładu produkcyjnego w Elblągu zostały załadowane w elbląskim porcie rzecznym na barkę, która popłynęła do portu morskiego w Gdańsku.

- Przy organizacji tego typu dostawy liczy się precyzja planowania każdego etapu podróży i dobór sprawdzonych partnerów, tj. przewoźników, armatorów czy firm przeładunkowych w portach morskich. Swego rodzaju ograniczeniem okazało się znalezienie jednostki oceanicznej, która przyjmie na swój pokład ładunek o takich rozmiarach. Pierwotnie planowany transport na statku typu ro-ro nie miał szans realizacji z uwagi na rozmiary ramp załadunkowych – wyjaśnia Agnieszka Matysiak, kierownik projektu, Fracht FWO Polska. Wybór padł zatem na serwis kontenerowy, gdzie ładunki typu break-bulk nadal należą do rzadkości, zaś armatorzy pracują tylko z wyspecjalizowanymi spedytorami, do jakich bez wątpienia należy Fracht FWO

Dzięki specjalistycznej wiedzy i bogatemu doświadczeniu spedytorów Fracht FWO w zakresie obsługi ładunków ciężkich, projekt został zrealizowany bez zakłóceń i zgodnie z harmonogramem. Na poszczególnych etapach transportu, spedytorów wspierali sprawdzeni partnerzy biznesowi Fracht FWO Polska oraz Grupy Fracht.

Transport elementów filtrów powietrza to jeden z wielu tegorocznych projektów wielkogabarytowych, które zrealizował Fracht FWO. W ostatnim czasie firma zorganizowała m.in. dostawę door-to-door do elektrowni wiatrowej w amerykańskim Ohio transformatorów z akcesoriami o łącznej wadze 240 ton. Obecnie spedytorzy z Działu Project Cargo Fracht FWO Polska przygotowują kolejne transporty ponadnormatywne dla klientów z branży przemysłowej, energetycznej i chemicznej.

Partnerzy portalu

Dziękujemy za wysłane grafiki.