Anna Konopka
W środę 26 maja w stoczni Safe wodowano jednostkę o numerze budowy YN630. - Zwodowana jednostka to Beam Trawler o numerze YN 630. Jest to drugi z siostrzanych kadłubów zamówionych przez Damena - informuje Andrzej Łuczak ze stoczni Safe.
Operacja wodowania odbyła się w dwóch etapach. Najpierw przy pomocy siłowników hydraulicznych jednostka została nasunięta na stalowy ponton pływający. Następnie wodowanie odbyło się przy pomocy dwóch największych w Polsce dźwigów pływających: dźwigu Maja należącego do Polskiego Ratownictwa Okrętowego oraz dźwigu Conrad Consul należącego do stoczni Marine Projects.
Kadłub statku jest częściowo wyposażony, miedzy innymi w systemy rurociągów oraz kompletny układ napędowy. Poszycie statku i zbiorniki są pomalowane.
Jednostka została wybudowana dla stoczni Damen Maaskant, typ to Beam Trawler BT3808 DD, numery budowy YN 630. Dokumentacja techniczna wykonana i dostarczona przez Damena.
– W połowie czerwca zostanie przekazany do klienta do końcowego wyposażenia. Statek był budowany po nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego BV – mówi Andrzej Łuczak ze stoczni Safe.
Statek ma wymiary 37,95 metra długości i 8,5 metra szerokości. Dodajmy, że położenie stępki nastąpiło 7 października 2020 roku.
– Pomimo pandemii Covid-19 prace przebiegły zgodnie z harmonogramem i dostawa obędzie na czas – kończy.
Dodajmy, że stocznia Safe Co LTD powstała w 1995 roku. Stocznia działa aktywnie w kraju i zagranicą. Współpracuje z kontrahentami z Francji, Niemiec, Holandii, Norwegii, Danii, Islandii. Zajmuje się m.in. budową w pełni wyposażonych statków, kadłubów, stalowych konstrukcji mostów, jak również konstrukcji dla przemysłu offshore, chemicznego oraz petrochemicznego.
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek
Dzięki systemowi smarowania powietrzem OceanGlide firma Alfa Laval podpisała pierwsze porozumienie o współpracy z koreańską stocznią
5 wiodących flot świata ma wartość PKB Polski. Polska nie jest drugą Japonią
Eureka Shipping ogłasza budowę najnowocześniejszego statku do transportu cementu
W Japonii powstanie innowacyjny statek do transportu komponentów do morskich turbin wiatrowych
Pojazd rodem z science-fiction ma wzmocnić potencjał ukraińskich sił morskich