Terminal kontenerowy w Kłajpedzie inwestuje w nowy sprzęt. Wkrótce prace rozpoczną w nim dwie nowe suwnice RTG. Urządzenia wypłynęły z Gdańska w poniedziałek na pokładzie ciężarowca Meri.
Suwnice RTG wykonała firma Konceranes. Załadunek na statek Meri odbył się w Porcie Gdańsk na nabrzeżu WOC II. Za obsługę terminalową odpowiadała firma Vetro Port & Shipping Services.
Meri dopłynał do portu w Kłajpedzie we wtorek rano. Zbudowana w 2012 r. jednostka ma 105,4 m długości, 18,8 m szerokości oraz 4,9 m maksymalnego zanurzenia. Powierzchnia jej pokładu to 1 610 m2. Innowacyjne technologie zastosowane do budowy statku sprawiają, że Meri jest przyjazny dla środowiska.
KCT (Klaipeda Container Terminal) będzie miał łącznie 6 nowych suwnic RTG. Cztery kolejne zostaną dostarczone w przyszłym roku. W ciągu dwóch lat terminal wyda na nowy sprzęt ponad 8 mln euro.
Obecnie w KCT pracują już dwa nowe reachstackery, również produkcji Konecranes. Mogą podnosić ładunek do 45 t i układać go na 5 warstw, wyposażone są także w wagę. Po zakończeniu przebudowy nabrzeży w terminalu kontenerowym w Kłajpedzie, planowany jest zakup nowych suwnic STS do obsługi statków, m.in. typu panamax.
Klaipeda Container Terminal codziennie przeładowuje średnio 1 000 kontenerów. Od początku roku przeładowano tam 257 604 TEU, o 19% więcej niż w 2017 r.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody