• <
bulk_cargo_port_szczecin

MSC Ambra po raz pierwszy w Porcie Gdańsk (foto, wideo)

Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski MSC Ambra po raz pierwszy w Porcie Gdańsk (foto, wideo)

W sobotę, 7 marca, do Gdańska wpłynął MSC Ambra. Jeden z największych kontenerowców świata zawinął do terminala DCT w ramach swojego dziewiczego rejsu.

Pokaż cały artykuł
MSC Ambra po raz pierwszy w Porcie Gdańsk (foto, wideo) - GospodarkaMorska.pl

W sobotę, 7 marca, do Gdańska wpłynął MSC Ambra. Jeden z największych kontenerowców świata zawinął do terminala DCT w ramach swojego dziewiczego rejsu.

MSC Ambra został zbudowany w ubiegłym roku, w koreańskiej stoczni Samsung Heavy Industries. Jego armatorem jest Mediterranean Shipping Company.

W ramach swojego dziewiczego rejsu, ktory rozpoczął się w porcie Xingang, kontenerowiec odwiedził już Puerto la Cruz w Wenezueli i Bremerhaven w Niemczech. Do Gdańska wpłynął w sobotę, 7 marca, około godziny 19:30.

MSC Ambra to jeden z serii sześciu statków zamówionych w kwietniu 2015 roku za kwotę 950 mln dolarów. Ma 400 m długości, 61,5 m szerokości i 33,2 m wysokości. Na swój pokład może załadować 23 756 kontenerów 20-stopowych, co czyni jednostkę największą na świecie pod względem ładowności.

Warto przypomnieć, że do Gdańska regularnie przypływają kontenerowce o takiej samej pojemności. Są to MSC Gulsun, MSC Samar, MSC Leni i MSC Mia.

Żeby móc łatwiej wyobrazić sobie, z jak spektakularną pojemnością mamy do czynienia, możemy posłużyć się praktycznymi przykładami.

Statek jednorazowo może zabrać na pokład np. 8,35 mln mikrofalówek, 386 mln par butów albo 47 512 samochodów. Gdyby zamienić podróż tych towarów z morskiego na inny rodzaj transportu, potrzebne byłyby 14 072 ciężarówki,1 358 samolotów, albo 44 składy pociągów! 

Pierwszą jednostką klasy 23 000+ TEU zbudowaną dla MSC Mediterranean Shipping Company był MSC Gülsün. Światowy lider w transporcie i logistyce zamówił łącznie sześć takich jednostek. Powstają w stoczni Samsung Heavy Industries w Korei Południowej. Dodatkowo pięć kolejnych jednostek tego typu dla MSC budowanych jest w południowokoreańskiej stoczni Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME).

MSC podaje, że  siostrzane statki tego typu wyznaczają nowy standard w transporcie kontenerowym, w szczególności w odniesieniu do ekologii. Według przewoźnika, wielkie statki emitują mniej CO2 niż inne środki transportu (samoloty, pociągi, ciężarówki czy barki) w przeliczeniu na jeden transportowany kontener, co umożliwia firmom przewożącym towary w ramach usług MSC między Azją a Europą zmniejszenie śladu węglowego w łańcuchu ich dostaw. Nowa klasa kontenerowców została zaprojektowana z myślą o ochronie środowiska, wydajności, stabilności i bezpieczeństwie, a także, by sprostać cyfrowym wyzwaniom. Dzięki szybkiemu przewozowi i inteligentnemu systemowi oznaczania kontenerów, transport towarów jest przejrzysty, bezpieczny i niezawodny. Potwierdza to zaangażowanie MSC w zapewnienie jak najlepszych usług na największych i najbardziej ruchliwych szlakach handlowych.

Dzięki zwiększonej oszczędności paliwa i energetycznej efektywności nowych kontenerowców MSC jest na dobrej drodze do osiągnięcia przed czasem międzynarodowych celów polityki ochrony środowiska do roku 2030, określonych przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO). We flocie MSC w latach 2015-2018 udało się już zapewnić 13-procentową poprawę emisji na tonę przewożonego ładunku – poinformował przewoźnik.

Partnerzy portalu

Dziękujemy za wysłane grafiki.