Anna Konopka
Famor specjalizuje się w rozwiązaniach dotyczących oświetlenia przemysłowego i okrętowego, a także aparatury rozdzielczej i sygnalizacyjnej. Kierownictwo firmy opowiada nam o działalności i najnowszych projektach.
Firma dostarcza kompleksowych rozwiązań z zakresu oświetlenia i wyposażenia elektrycznego dla branży morskiej, jak i lądowej. Zapewnia między innymi wyposażenie jednostek pływających i platform wiertniczych. Jednocześnie z powodzeniem produkuje dla budownictwa, branży wydobywczej i chemicznej, służby zdrowia oraz pasażerskiego transportu kolejowego i drogowego.
Famor powstał w 1952 roku w Bydgoszczy.
– Od 20 lat produkujemy pulpity na Skandynawię, ale nie byłoby to możliwe bez biura projektowego, w którym zatrudniamy ponad 20 osób – opowiada Jacek Łosiakowski, prezes Famor.
Specjaliści dysponują działem badawczo-rozwojowym i bogato wyposażonym parkiem maszynowym.
– Można powiedzieć, że jesteśmy na wszystkich jednostkach w dostawach – dodaje Zdzisław Rakocy, wiceprezes Famor.
I jak podkreśla, na rynku wschodnim firma działa w zakresie opraw oświetleniowych, projektorów i naświetlaczy.
Najnowocześniejszy prom pływający na Bałtyku
Obecnie Famor przygotowuje pulpit nawigacyjny dla stoczni Rauma. To dostawa na prom pasażersko-samochodowy, który będzie najnowocześniejszym promem pływającym na Morzu Bałtyckim.
Dodajmy, że oferta firmy obejmuje oprawy oświetleniowe o różnym stopniu ochrony, wykorzystujące technologię LED lub tradycyjne źródła światła, osprzęt sygnalizacyjny, rozdzielnice NN, pulpity nawigacyjne i sterownicze oraz projektory i naświetlacze.
Famor zaczynał w branży okrętowej co zapewniło bardzo wysokie wymagania odnośnie jakości i trwałości wyrobów. Potwierdzają to również liczne certyfikaty, m.in. AQAP 2110, Certyfikat NATO, ISO 9001, ISO 13485.
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii
Wyciek wody i porażenie prądem przyczyną śmierci technika na pokładzie promu Stena Line
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Wyposażenie napędowe od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Saab dostarczy siłom morskim Hiszpanii systemy ostrzegania laserowego dla nowych fregat
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek