sons
W ostatnich dniach zawitała do portu w Ustce nowa jednostka kontrolno-inspekcyjna Urzędu Morskiego w Gdyni – Kontroler 23. Zastąpi ona dotychczas użytkowaną i wysłużoną Marzenkę (rok budowy: 1977), która zostanie wystawiona na sprzedaż. Spółka Eneria zainstalowała na jednostce silniki 2 x C18 M/E oraz C2.2
Nowa jednostka ułatwi wykonywanie zadań pracownikom Kapitanatu Portu Ustka oraz Delegatury w Słupsku, a także niewątpliwie poprawi komfort ich pracy.
Kontroler 23 to szybka jednostka, wyprodukowana w firmie Techno Marine Sp. z o.o. z Malborka, w ramach projektu pn. „Wymiana taboru pływającego Urzędu Morskiego w Gdyni”. Działanie to dzięki wparciu funduszy unijnych pozwoliło na wymianę wysłużonego taboru Urzędu.
Chrzest Kontrolera 23 odbył się 25 września b.r. w Gdyni, równolegle z uroczystością podniesienia bandery na statku Zodiak II, w ramach obchodów 100-lecia polskiej administracji morskiej. Po przeprowadzeniu niezbędnych prac przygotowawczych, przyszedł wreszcie czas na wejście do służby w Ustce, gdzie odtąd Kontroler 23 będzie miał swoją bazę.
Podstawowe dane techniczne Kontrolera 23:
Długość – 14,6 m
Kadłub – aluminium
Silniki – 2X Caterpillar 478 kW
Prędkość – 30 węzłów
Dzielność morska – do 6°B
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody