• <
smartre_2023

Do floty holowniczej Fairplay Towage Polska dołączą dwie nowoczesne jednostki [WIDEO, ZDJĘCIA]

Strona główna Przemysł Stoczniowy, Stocznie, Statki Do floty holowniczej Fairplay Towage Polska dołączą dwie nowoczesne jednostki [WIDEO, ZDJĘCIA]

jb

16.01.2023
Pokaż cały artykuł
Do floty holowniczej Fairplay Towage Polska dołączą dwie nowoczesne jednostki [WIDEO, ZDJĘCIA] - GospodarkaMorska.pl
Fot. Fairplay Towage Polska

Już wkrótce w Wietnamie zostaną załadowane do transportu dwa holowniki typu RSD Tug 2513, zbudowane przez Damen Song Cam Shipyard na zamówienie Fairplay Towage Polska. Portem macierzystym obu jednostek będzie Szczecin.

Holowniki pomyślnie przeszły próby morskie pod koniec grudnia.
– Jednostki spełniają wszystkie założone kryteria budowy. Osiągnęły wymagany uciąg minimum 80 ton – mówi Arkadiusz Ryż, operations manager Fairplay Towage Polska. – Jesteśmy bardzo zadowoleni z jakości realizacji zamówienia przez stocznię Damena w Wietnamie –  dodaje. 

Jednostki odpowiadają najwyższym standardom holowniczym. Odznaczają się znakomitą zwrotnością i bardzo dużą mocą przy kompaktowych rozmiarach. Stabilność zapewnia podwójna płetwa podkadłubowa (Damen Twin Fin Skeg).
– Trzeba przyznać, że te holowniki robią wrażenie. Nasi kapitanowie mieli okazję na nich pływać i są zachwyceni – zdradza Arkadiusz Ryż.

Gospodarka Morska
Fot. Fairplay Towage Polska


W tej chwili termin załadunku holowników na pokład statku HLV Lone spółki joint venture Jumbo-SAL-Alliance, którym zostaną dostarczone do Europy, jest przewidziany między 20 a 25 lutego.
– Statek Lone będzie odbywał podróż przez Kanał Sueski ok. 45–55 dni. W połowie kwietnia holowniki zostaną wyładowane w Rotterdamie, gdzie Damen wykona ostatnie prace wyposażeniowe przed przekazaniem jednostek – mówi Arkadiusz Ryż.

Holowniki zostaną zarejestrowane pod polską banderą. Ich portem macierzystym będzie Szczecin. 

Gospodarka Morska
Fot. Fairplay Towage Polska


Firplay Towage Group jest jednym z wiodących operatorów holowniczych w Europie. Firma posiada swoje stałe bazy holownicze w Hamburgu (centrala), Rotterdamie, Antwerpii, Bremerhaven, Wilhelmshaven, Brake, Bremen, Rostoku, Szczecinie, Świnoujściu i Gdyni, obsługując w sumie 29 portów. Ma ponad stuletnie doświadczenie, co czyni ją jedną z najstarszych firm w branży w Europie i na świecie. Oprócz holowań stricte portowych, działalność Fairplay obejmuje również holowania morskie, prace offshore oraz ratownictwo statków. W portach polskich Fairplay dysponuje nowoczesną flotą holowników portowych o różnych typach napędów i pchaczy śródlądowych, dostosowanych zarówno do lokalnych wymogów rynku, jak i potrzeb wynikających z bezpieczeństwa żeglugi. 

Dziękujemy za wysłane grafiki.