jb
Już wkrótce w Wietnamie zostaną załadowane do transportu dwa holowniki typu RSD Tug 2513, zbudowane przez Damen Song Cam Shipyard na zamówienie Fairplay Towage Polska. Portem macierzystym obu jednostek będzie Szczecin.
Holowniki pomyślnie przeszły próby morskie pod koniec grudnia.
– Jednostki spełniają wszystkie założone kryteria budowy. Osiągnęły wymagany uciąg minimum 80 ton – mówi Arkadiusz Ryż, operations manager Fairplay Towage Polska. – Jesteśmy bardzo zadowoleni z jakości realizacji zamówienia przez stocznię Damena w Wietnamie – dodaje.
Jednostki odpowiadają najwyższym standardom holowniczym. Odznaczają się znakomitą zwrotnością i bardzo dużą mocą przy kompaktowych rozmiarach. Stabilność zapewnia podwójna płetwa podkadłubowa (Damen Twin Fin Skeg).
– Trzeba przyznać, że te holowniki robią wrażenie. Nasi kapitanowie mieli okazję na nich pływać i są zachwyceni – zdradza Arkadiusz Ryż.
W tej chwili termin załadunku holowników na pokład statku HLV Lone spółki joint venture Jumbo-SAL-Alliance, którym zostaną dostarczone do Europy, jest przewidziany między 20 a 25 lutego.
– Statek Lone będzie odbywał podróż przez Kanał Sueski ok. 45–55 dni. W połowie kwietnia holowniki zostaną wyładowane w Rotterdamie, gdzie Damen wykona ostatnie prace wyposażeniowe przed przekazaniem jednostek – mówi Arkadiusz Ryż.
Holowniki zostaną zarejestrowane pod polską banderą. Ich portem macierzystym będzie Szczecin.
Firplay Towage Group jest jednym z wiodących operatorów holowniczych w Europie. Firma posiada swoje stałe bazy holownicze w Hamburgu (centrala), Rotterdamie, Antwerpii, Bremerhaven, Wilhelmshaven, Brake, Bremen, Rostoku, Szczecinie, Świnoujściu i Gdyni, obsługując w sumie 29 portów. Ma ponad stuletnie doświadczenie, co czyni ją jedną z najstarszych firm w branży w Europie i na świecie. Oprócz holowań stricte portowych, działalność Fairplay obejmuje również holowania morskie, prace offshore oraz ratownictwo statków. W portach polskich Fairplay dysponuje nowoczesną flotą holowników portowych o różnych typach napędów i pchaczy śródlądowych, dostosowanych zarówno do lokalnych wymogów rynku, jak i potrzeb wynikających z bezpieczeństwa żeglugi.
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek
Dzięki systemowi smarowania powietrzem OceanGlide firma Alfa Laval podpisała pierwsze porozumienie o współpracy z koreańską stocznią
5 wiodących flot świata ma wartość PKB Polski. Polska nie jest drugą Japonią
Eureka Shipping ogłasza budowę najnowocześniejszego statku do transportu cementu
W Japonii powstanie innowacyjny statek do transportu komponentów do morskich turbin wiatrowych
Pojazd rodem z science-fiction ma wzmocnić potencjał ukraińskich sił morskich