• <
bulk_cargo_port_szczecin

Bulk Cargo-Port Szczecin podsumował rok 2021. Spółka zanotowała wynik 3 mln i 900 tys. ton [WIDEO, ZDJĘCIA]

Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Bulk Cargo-Port Szczecin podsumował rok 2021. Spółka zanotowała wynik 3 mln i 900 tys. ton [WIDEO, ZDJĘCIA]
Bulk Cargo-Port Szczecin podsumował rok 2021. Spółka zanotowała wynik 3 mln i 900 tys. ton [WIDEO, ZDJĘCIA]  - GospodarkaMorska.pl

Anna Konopka

28.01.2022

Największa szczecińska spółka przeładunkowa podsumowała rok 2021. Bulk Cargo w Porcie Szczecin zanotował wynik 3 mln i 900 tys. ton. Największy, bo aż 30 proc., okazał się wzrost koksu.

Pokaż cały artykuł
Bulk Cargo-Port Szczecin podsumował rok 2021. Spółka zanotowała wynik 3 mln i 900 tys. ton [WIDEO, ZDJĘCIA]  - GospodarkaMorska.pl
Fot. GospodarkaMorska.pl

Największa szczecińska spółka przeładunkowa podsumowała rok 2021. Bulk Cargo w Porcie Szczecin zanotował wynik 3 mln i 900 tys. ton. Największy, bo aż 30 proc., okazał się wzrost koksu. 

Rok 2021 Bulk Cargo zakończył z niemal identycznym wynikiem jak rok wcześniejszy.

– Kończymy rok z wynikiem na poziomie 3 mln i 900 tys. ton – informuje Piotr Warchoł, zastępca dyrektora ds. marketingu i spedycji w Bulk Cargo - Port Szczecin. – Najbardziej jesteśmy zadowoleni z przeładunku koksu, tu wzrost kształtuje się na poziomie 30 proc. w stosunku do roku 2020.  

Spółka zanotowała spadki w innych ładunkach masowych, natomiast poziom przeładunku drobnicy utrzymuje się na tym samym poziomie. 

Bulk Cargo. Jakie duże inwestycje?

W rejonie Bulk Cargo prowadzone są obecnie dwie duże inwestycje. Które z nich będą miały największy wpływ na efektywność przeładunków w najbliższym czasie?

– Pierwsza to przebudowa stacji Szczecin-Port Centralny i doprowadzenia nowych torów i elektryfikacji do portu w Szczecinie, jak również przebudowa nabrzeży Katowickiego i Chorzowskiego do 12,5 metra zanurzenia technicznego – opowiada Warchoł. 

Jak dodaje, inwestycja w pogłębienie kanału do 12,5 metra, będzie miała bardzo duży wpływ na zmianę typu statków, jakie przypływają do miasta.

– Już zauważyliśmy ten trend. W tym roku zauważyliśmy o 100 proc. wzrost statków powyżej 30 tys. DWT, które przypłynęły do Szczecina - niestety w tym momencie niedoładowane – zauważa. – Za dwa, trzy lata, gdy przedsięwzięcie się zakończy, te statki będą już przypływały w pełni załadowane i przywiozą 45 tys. ton, a nie jak obecnie ok. 30 tys. ton.

Rekordowy statek

Ciekawostką jest fakt, że w grudniu 2021, Bulk Cargo przyjął rekordowy statek. Na jego pokładzie przypłynęło ponad 32 tys. ton ładunku, którym był mocznik. 

– Był to największy statek, jeśli chodzi o ilość ładunku, jaki w historii przypłynął do Szczecina. Prowadzone inwestycje zdają więc egzamin. Liczymy, że będziemy obsługiwać coraz większe statki. Dzięki nim ma być szybciej, łatwiej i sprawniej – ocenia Piotr Warchoł.

O Bulk Cargo

Bulk Cargo - Port Szczecin powstało w 1994 roku, jest największą, wielofunkcyjną firmą przeładunkową w portach w Szczecin i Świnoujście. Bulk Cargo - Port Szczecin przekształciło się z firmy zajmującej się przeładunkiem i magazynowaniem głównie w towarach masowych, w operatora który obsługuje szeroki wachlarz ładunków przechodzących przez porty u ujścia Odry.

Więcej o planach Bulk Cargo, funkcji portu rzecznego i transporcie towaru na barkach, słuchaj w materiale wideo. 

Partnerzy portalu

Dziękujemy za wysłane grafiki.