• <
plus

PROJEKTOWANIE JEDNOSTEK PŁYWAJĄCYCH

Dane kontaktowe

  • Adres: 70-952 Szczecin, Gdańska 36
  • Telefon: +48 (91) 814 50 21
  • Fax: +48 (91) 814 50 23
  • E-mail: office@midcon.pl

Udostępnij

MIDCON-DESIGNER Ltd – informacje o działalności
( ISO 9001:2015 DNV-GL)

Biuro projektowe powstało w 1988 roku.

Przez lata działalności firma Midcon Designer zdobywała nowe doświadczenia, współpracując z wieloma armatorami i stoczniami w kraju i w Europie. Byli to armatorzy norwescy, polscy, holenderscy, bułgarscy, stocznie niemieckie, Szczecińska Stocznia Remontowa Gryfia, Stocznia Północna w Gdańsku, Gdańska Stocznia Remontowa, Stocznia Burgas w Bułgarii, stocznie brazylijskie, stocznia turecka, stocznia w Singapurze, stocznie holenderskie.

Główny zakres działalności firmy to wykonywanie projektów statków pełnomorskich, śródlądowych i innych obiektów pływających, zgodnie z wytycznymi armatorów i przepisów towarzystw klasyfikacyjnych jak DNV-GL, ABS, BV, LR, PRS. Szczególnie: promy wahadłowe, holowniki, lodołamacze, statki pasażerskie, masowce, patrolowce, kontenerowce, statki wielozadaniowe, barki oraz jednostki FPSO, FSU.
 
Trzon firmy stanowi grupa wysoko wyspecjalizowanych 20 projektantów i około
10 konsultantów, specjalizujących się w różnych zagadnieniach technicznych z zakresu projektowania i budowy statków.
Od 2007 roku głównym udziałowcem Midcon  Designer jest LMG Marin AS z Bergen. Realizujemy wspólnie wiele projektów, szczególnie przy wykonywaniu dokumentacji klasyfikacyjnej.

Od lat specjalizujemy się w projektowaniu dwustronnych promów pasażersko – samochodowych, które pływają po fiordach Norwegii. Są one budowane w stoczni Remontowa Shipbuilding i stoczni tureckiej Sefine.
Promy te mają różne napędy: tradycyjny spalinowy, spalinowo – elektryczny, gazowy (pierwsze takie projekty w Polsce).

Wykonaliśmy projekty klasyfikacyjne na 10 promów w tym na 4 promy również projekty robocze.
Posiadamy zespół projektowy, którym możemy zrealizować cały projekt na budowę statku.
Nasze doświadczenie zawodowe pozwala projektować jednostki pływające wg wysokich wymagań klientów i określonych przepisów Towarzystw Klasyfikacyjnych.

Aby to osiągnąć stale podnosimy kwalifikacje naszych projektantów kierując ich na odpowiednie szkolenia i studia podyplomowe.
Po szkoleniach kupujemy odpowiednie programy wspomagające procesy projektowania. Staramy się wykonywać zlecenia terminowo i na najwyższym poziomie technicznym.

Stworzyliśmy doskonale zgrany zespól pracowników umiejących pracować wspólnie wzajemnie się uzupełniając. Jesteśmy otwarci na nowe wyzwania.
Wiedza naszych pracowników i posiadany sprzęt pozwala nam realizować najtrudniejsze zadania.
Bez tak zaangażowanego zespołu nie byłoby naszych osiągnięć zawodowych. Jest to nasz wspólny sukces.

Nasze możliwości projektowe i doświadczenie stwarza doskonałe perspektywy na przyszłość.
Posiadamy certyfikat jakości ISO 9001:2008 DNV-GL.

Oferta

MIDCON-DESIGNER, na bazie własnego zespołu, oferuje usługi projektowe oraz nadzory w zakresie:
Projekty klasyfikacyjne: konstrukcje kadłuba NUPAS 3D, instalacje ogólnookrętowe, konstrukcyjna ochrona pożarowa, instalacje pokładowe, pełen zakres instalacji okrętowych, plany ogólne, wyposażenie pomieszczeń, instalacje i systemy elektryczne.

Rysunki koordynacyjne systemów rurarskich, wentylacji i klimatyzacji oraz torów kablowych i urządzeń realizowane w 3D w programie NUPAS-CADMATIC PLANT MODELLER (od 2005).
Obliczenia wytrzymałości w programie NAUTICUS, 3D BEAM.
Dokumentacja jest wykonywana w programie AutoCad.
Izometryczna dokumentacja robocza instalacji rurarskich wykonywana w programie NUPAS CADMATIC PIPING.
Dokumentacja kadłubowa wykonywana jest w programie NUPAS CADMATIC HULL.
Opracowania traserskie wykonywane są w programie NUPAS CADMATIC HULL – NESTING.

Nasze ostatnie ważniejsze projekty to:
- Jurong Espadon III - projekt klasyfikacyjny kadłuba.
Kolejna seria statków wiertniczych, które będą budowane w Jurong Shipyard w Singapurze. Jednostki projektowane i budowane pod nadzorem DNV-GL o wymiarach głównych:
Długość całkowita LOA=240m
Długość miedzy pionami LPP=226,8m
Szerokość B=40m
Zanurzenie T=12m
W porównaniu do poprzednich jednostek statek został wydłużony i wyposażony w podwójną wieżę wiertniczą.

- Promy wahadłowe pasażersko – samochodowe LMG150 dla Estonii budowane w Stoczniach: Remontowa Shipbuilding w Gdańsku i Sefine w Turcji – projekt klasyfikacyjny i roboczy.
Promy o długości maksymalnej 114 m przystosowanych do przewozu 150 samochodów i maksymalnie 600 pasażerów, będą pływać pomiędzy wyspami w zachodniej części Estonii. Jednostki wyposażone w 2 silniki s=diesla oraz 2 zespoły prądotwórcze, których łączna moc nie będzie mniejsza niż 5000 kWe oraz 2 pędniki azymutalne, rozwiną prędkość maksymalną ok. 15 węzłów. Promy przystosowane będą do zastosowania napędu gazowego w przyszłości. Promy spełniać będą wymagania estońskiej administracji morskiej, przepisy Unii Europejskiej i oraz posiadać będą klasę lodową Ice 1A Det Norske Veritas-GL (DNV-GL).

- Szkoleniowy statek żaglowy budowany w stoczni Remontowa Shipuilding w Gdańsku dla Armatora z Algierii – projekt roboczy bez ożaglowania i takielunku.
Krótka charakterystyka:
Długość całkowita z bukszprytem 110,0 m.
Silnik główny o mocy 1320 kW, 2 zespoły prądotwórcze 2x620kW, prądnica wałowa 620kW, załoga 84 osoby, kadeci 120 osób, przepisy: Bureau Veritas.

- Nietypowymi zadaniami są: pływające przystanie promowe dla portów w Norwegii oraz projekt kładki podnoszonej zbudowanej na wyspę Grodzką dla mariny w Szczecinie.

Zarząd działa w składzie: Witold Obst – Prezes, Torbjørn Bringedal – Członek zarządu.

Więcej informacji na stronie www.midcon.pl

Kontakt do działów firmy

MIDCON DESIGNER Ltd
Ul. Gdańska 36
70-952 Szczecin
e-mail: office@midcon.pl
phone: +48 91 814 50 22
fax: + 48 91 814 50 23

Opis dodatkowy

biuro projektowe, biuro konstrukcyjne, biura projektowe, projektownie statków, projektowanie okrętów, projektowanie konstrukcji okrętowych, projekty, projektowanie jednostek pływających

Dziękujemy za wysłane grafiki.