Tomasz Melan: prezes Zarządu Portu Morskiego w Policach: „Zwiększenie roli i konkurencyjności portu w Policach poprzez ułatwienia dla potencjalnych inwestorów, które wynikają z wybudowania ogólnodostępnej infrastruktury portowej. Port Police na dzień obecny takiej infrastruktury nie posiada i jest to z pewnością najpoważniejsze ograniczenie jego rozwoju”
Morza i Oceany: - Jak Pan Prezes ocenia półrocze w przeładunkach?
Tomasz Melan: - W I półroczu 2011 roku przeładunki przekroczyły granicę 1 mln ton i były odrobinę lepsze niż w analogicznym okresie 2010 roku. Natomiast w porównaniu do 2009 roku, w którym to przeładowano tylko 800 tys. ton ładunków, widać zdecydowana poprawę. Zakładamy, że przeładunki w całym 2011 roku wyniosą ponad 2,1 mln ton.
MiO: - Jak wygląda sytuacja inwestycyjna?
T. M.: - Na planowane przez Zarząd Morskiego Portu Police sp. z o.o. zadanie inwestycyjne pn.: „Rozbudowa Terminalu Morskiego” otrzymaliśmy w dniu 03 sierpnia br. pozwolenie na budowę od Zachodniopomorskiego Wojewody oraz Starosty Polickiego. 3. Czy w Porcie Police myśli się także o terminalu kontenerowym.
MiO: - Czy nastawieni jesteście tylko na masówkę, oczywiście związaną z Zakładami Chemicznymi Police?
T. M.: - Planowany jest wszechstronny rozwój Portu, a omawiane zamierzenia inwestycyjnego zakłada m.in.: budowę nabrzeża uniwersalnego o długości 230m, na północ od istniejącego terminalu Morskiego – w celu zapewnienia dostępu do Portu dla statków pełnomorskich, w efekcie czego nastąpi rozszerzenie oferty usługowej Portu poprzez zwiększoną ilość przeładunków oraz dzierżawę na terenach inwestycyjnych wybudowanie drogi o szerokości 7 m łączącej Terminal Morski z ulicą Jasienicką w formie ronda – w celu usprawnienia komunikacji, w efekcie czego nastąpi poprawa dostępu do istniejącego Portu oraz terenów inwestycyjnych, budowę dróg wewnętrznych północ-południe – w celu umożliwienia komunikacji wewnątrz Portu pomiędzy nabrzeżami, w efekcie czego nastąpi poprawa dostępności poszczególnych nabrzeży na terenie Portu budowę torów kolejowych wraz z bocznicami łączących nabrzeża z węzłem kolejowym w Police Chemia – w celu umożliwienia bezpośredniego przeładunku towarów ze statku do wagonów kolejowych, w efekcie czego nastąpi poprawa dostępu do Portu od strony lądu. Przewiduje się budowę bocznicy przy starym terminalu morskim, co umożliwi jego lepsze wykorzystanie przez Z.Ch. "Police" S.A. Inwestycja pod nazwą Rozbudowa Terminalu Morskiego jest w obecnym okresie rozwoju struktury portowej w Policach właściwa, gdyż ma na względzie dwa podstawowe cele: Zwiększenie roli i konkurencyjności portu w Policach poprzez ułatwienia dla potencjalnych inwestorów, które wynikają z wybudowania ogólnodostępnej infrastruktury portowej. Port Police na dzień obecny takiej infrastruktury nie posiada i jest to z pewnością najpoważniejsze ograniczenie jego rozwoju. Wyjście portu w Policach z roli „przystani przyzakładowej” Z.Ch. Police SA i pozycjonowanie go w gronie portów uniwersalnych.
MiO: - Jakie mamy plany do końca roku?
T. M.: - Na obecnym etapie zamierzamy zintensyfikować działania zmierzające do znalezienia strategicznego partnera, zainteresowanego inwestycją w polickim porcie.
Dziękujemy za rozmowę
Bogdan Tychowski
Źródło: MiO
www.morzaioceany.com.pl