• <
nauta_2024

WinGD skonstruowało największy na świecie silnik dual-fuel dla Containerships

PMK

22.09.2019 17:38 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki WinGD skonstruowało największy na świecie silnik dual-fuel dla Containerships

Partnerzy portalu

WinGD skonstruowało największy na świecie silnik dual-fuel dla Containerships - GospodarkaMorska.pl

Winterthur Gas & Diesel (WinGD) zamieściła w sieci nagranie z konstrukcji silnika 12X92DF skonstruowanego w zakładzie CSSC-MES Diesel w Szanghaju.

Dwunastocylindrowa wersja standardowego X-DF to największy i najmocniejszy silnik gazowy i dwupaliwowy, jaki kiedykolwiek zbudowano. Szwajcarska firma powiedziała, że ​​te silniki wprowadzą „nowy poziom zrównoważenia środowiskowego w segmencie kontenerowym”.

Silnik o mocy 63 840 kW przy 80 obr./min. waży ponad 2100 ton. Technologia dwupaliwowego niskiego ciśnienia ma umożliwić stabilne spalanie, wysoką efektywność paliwową oraz niską emisję szkodliwych i gazów cieplarnianych.

Silniki X-DF spełniają normy IMO Tier III dla NOx w trybie gazowym i IMO Tier II w trybie ciekłego paliwa. Będą zgodne z nadchodzącymi przepisami dotyczącymi emisji ze względu na niską emisję NOx i SOx ze spalania LNG w silniku X-DF.

W 2017 roku główny francuski przewoźnik CMA CGM wybrał silniki WinGD 12X92DF do dziewięciu kontenerowców o ładowności 22 000 kontenerów TEU. Kontenery o wartości 1,2 miliarda USD mają zacząć dołączać do floty w tym i przyszłym roku.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.