PMK
Brytyjski rząd zapewnił dodatkowe fundusze na rozwój nowej technologii, które pomoże w rozwinięciu zero-emisyjnej żeglugi w tym kraju. Nusrat Ghani, brytyjski minister gospodarki morskiej, przekazał w tym celu kolejne 1 mln funtów konsorcjum MarRI-UK.
MarRI-UK już teraz przeznaczyła 1 mln funtów na rozwój czystych technologii w żegludze.
- Wielka Brytania nadal przoduje na arenie światowej, odgrywając kluczową rolę w osiągnięciu międzynarodowego porozumienia w sprawie ograniczenia emisji gazów cieplarnianych ze statków o co najmniej 50% w 2050 roku - powiedział minister Nusrat Ghani.
Rząd zamierza też walczyć o wsparcie finansistów i początkujących przedsiębiorców, aby pomóc w rozwoju innowacji w tym sektorze. Dodatkowo na nowej konferencji Green Finance for Maritime w lecie 2020 roku mają zgromadzić się przedstawiciele rządu, usług finansowych i technologii w celu budowania relacji i pośrednictwa w zawieraniu nowych transakcji.
- MarRI-UK jest pierwszym organem współpracującym w tym sektorze, który gromadzi wiedzę specjalistyczną ze wszystkich części branży. Popieramy dekarbonizację do 2050 roku i osiągniemy ten cel, we współpracy z rządem - powiedziała Sarah Kenny, wiceprezes Maritime UK. - Już teraz w całej Wielkiej Brytanii obserwujemy obiecujący postęp: od promów hybrydowych po paliwo wodorowe, sektor zmaga się z tym wyzwaniem - dodała.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza