JK
Seria 15 barek do żeglugi śródlądowej budowanych dla firmy Plouvier Transport N.V. zostanie wyposażonych w silniki dual-fuel koncernu Wärtsilä. Kadłuby statków są w budowie w rzecznej stoczni Centromost Płock. Jednostki będą czarterowane przez Shell Trading Rotterdam.
Umowa z Wärtsilä została zawarta w grudniu. Barki będą napędzane przede wszystkim skroplonym gazem ziemnym (LNG). Shell chce wykorzystać 110 metrowe jednostki do wsparcia zwiększających się potrzeb w regionach: Amsterdam/Rotterdam/Antwerpia oraz Rhinetrack.
Wärtsilä kładzie silny nacisk na promowanie przyjaznych środowisku rozwiązań dla statków żeglugi śródlądowej. Szczególnie jest nastawiona na rozwijanie zdolności do wykorzystania paliwa LNG, co było kluczowe przy realizacji tego zamówienia. W optymalizacji parametrów wydajności dla barek, Wärtsilä wykorzystała swoje doświadczenia z realizacji dwóch najnowszych statków żeglugi śródlądowej zasilanych silnikiem dual-fuel Wärtsilä DF.
Każda barka będzie wyposażona w 6-cylindrowy główny silnik Wärtsilä 20DF, skrzynię biegów, system obsługi paliwowo-gazowy LNGPac (opracowany w ścisłej współpracy z firmą Cryonorm), śruby nastawne.
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii
Wyciek wody i porażenie prądem przyczyną śmierci technika na pokładzie promu Stena Line
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Wyposażenie napędu od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Saab dostarczy siłom morskim Hiszpanii systemy ostrzegania laserowego dla nowych fregat
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek