PMK
Wärtsilä w pełni wyposaży pierwszy z krótkodystansowych statków ro-lo napędzanych LNG, które będą transportować produkty papiernicze po Europie dla fińskiego armatora Bore.
Wärtsilä współpracowała zarówno z właścicielem, jak i biurem projektowym, w celu opracowania zoptymalizowanego pod kątem statku zintegrowanego systemu LNG. W rezultacie możliwe było zlokalizowanie pod pokładem systemu magazynowania i zasilania Wärtsilä LNGPac o pojemności 250 m3, bez uszczerbku dla pojemności ładunkowej. Statki zostały zamówione i są budowane w stoczni WuHu w Chinach.
Każdy statek będzie wyposażony w sterowanie Wärtsilä ProTouch i Eco Control, aby umożliwić dokładnie zsynchronizowaną prędkość obrotową silnika. Te zintegrowane technologie będą obsługiwane za pośrednictwem jednostki gromadzącej dane Wärtsilä (WDCU) z usługami w chmurze i zdalnym monitorowaniem w celu optymalizacji operatywności, oszczędności paliwa i okresowej konserwacji.
120-metrowe statki sklasyfikowane w klasie lodowej 1A będą czarterowane przez fińską firmę leśną UPM i będą działać na Morzu Bałtyckim i Morzu Północnym. Pierwszy statek ma zostać dostarczony w połowie 2021 roku.
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek
Dzięki systemowi smarowania powietrzem OceanGlide firma Alfa Laval podpisała pierwsze porozumienie o współpracy z koreańską stocznią
5 wiodących flot świata ma wartość PKB Polski. Polska nie jest drugą Japonią
Eureka Shipping ogłasza budowę najnowocześniejszego statku do transportu cementu
W Japonii powstanie innowacyjny statek do transportu komponentów do morskich turbin wiatrowych
Pojazd rodem z science-fiction ma wzmocnić potencjał ukraińskich sił morskich