pc
Trawler Odd Lundberg już na wodzie. Techniczne wodowanie kadłuba statku odbyło się we wtorek w stoczni Remontowa Shipbuilding w Gdańsku. To już trzecia jednostka z tej serii budowana dla Karstensens Skibsværft A/S z Danii.
Trawler ma 69,99 m długości, i 15,20 m szerokości. Zostanie wyposażony w w silnik główny MAN Diesel & Turbo o mocy 3 600 kW. Podczas budowy jednostki szczególny nacisk położony jest na optymalizację warunków pracy, bezpieczeństwo i komfort załogi. Odd Lundberg powstaje pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego DNV GL.
Trawler będzie służył do połowu ryb dennych za pomocą włoków dennych i pelagicznych ciągnionych za statkiem. „Klasa statku +1A Ice C Fishing Vessel pozwoli łowić na wodach pokrywających się sezonowo lodem morskim lub na których występuje całoroczna pokrywa lodowa. Kształt kadłuba charakteryzujący się odpowiednim stosunkiem wymiarów głównych, wysokim wzniosem dziobowym oraz rufą pawężową umożliwi bardzo wysoką dzielność morską, gwarantującą dobrą stateczność i szybką żeglugę w każdych warunkach pogodowych” – podaje stocznia Remontowa Shipbuilding.
Właścicielem nowego trawlera będzie norweski armator Odd Lundberg AS. Statek ma zostać dostarczony w czerwcu tego roku.
Stocznia Remontowa Shipbuilding specjalizuje się w budowie wielozadaniowych specjalistycznych jednostek offshore. Buduje także okręty, holowniki, wielozadaniowe statki oraz promy pasażersko-samochodowe. To największy na świecie producent statków zasilanych LNG i prekursor w produkcji tego rodzaju jednostek w Europie.
Remontowa Shipbuilding SA należy do Grupy Kapitałowej Remontowa Holding – największej stoczniowej grupy kapitałowej w Polsce. Holding zarządza dwiema stoczniami i spółkami z sektora offshore oraz okrętowego.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza