PMK
Holenderska stocznia Damen w ostatnim czasie zwodowała w swoim zakładzie w rumuńskim Galati dwa promy dla kanadyjskiego armatora BC Ferries.
81-metrowe statki zostały zwodowane „w przeciągu kilku tygodni”, poinformowała stocznia, dodając, że jednostki są obecnie wyposażane, zanim wejdą do eksploatacji w 2020 roku.
Promy zbudowane na podstawie umowy z czerwca 2017 roku będą mogły przewozić do 300 pasażerów i załogi oraz 47 pojazdów.
Twin Damen Road Ferry 8117E3 będzie służył Wyspom Zatoki Północnej u wybrzeży kanadyjskiego Vancouver, zastępując statki, które mają już ponad pięćdziesiąt lat.
Po dotarciu do Kanady promy będą obsługiwane przez stocznie Point Hope Shipyards w Victoria, w porozumieniu z Damen.
Całkowity budżet projektu, który obejmuje koszty finansowania i zarządzania projektem, wynosi około 64,3 mln dolarów. Projekt jest częściowo finansowany przez rząd Kanady.
W ciągu ostatniej dekady firma BC Ferries wydała ponad 1 miliard kanadyjskich dolarów na modernizację floty złożonej z 36 statków, w tym naprawy, suchego dokowania i przedłużenia okresu eksploatacji.
Wraz z remontem firma wydaje 200 milionów kanadyjskich towarów rocznie na statki, terminale i infrastrukturę informatyczną w Kolumbii Brytyjskiej.
BC Ferries to jeden z największych przewoźników promowych na świecie. Stanowi on jedno z ważnych ogniw systemu transportowego w Kanadzie. Firma dysponuje flotą 35 statków i obsługuje 25 różnych połączeń promowych.
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek
Dzięki systemowi smarowania powietrzem OceanGlide firma Alfa Laval podpisała pierwsze porozumienie o współpracy z koreańską stocznią
5 wiodących flot świata ma wartość PKB Polski. Polska nie jest drugą Japonią
Eureka Shipping ogłasza budowę najnowocześniejszego statku do transportu cementu
W Japonii powstanie innowacyjny statek do transportu komponentów do morskich turbin wiatrowych
Pojazd rodem z science-fiction ma wzmocnić potencjał ukraińskich sił morskich