PMK
China State Shipbuilding Corporation poinformowało, największy na świecie dwupaliwowy, wolnoobrotowy silnik WinGD X92DF został oficjalnie uruchomiony w Chinach.
Silnik, zatwierdzony przez towarzystwo klasyfikacyjne BV, został opracowany przez Winterthur Gas & Diesel (WinGD), spółkę zależną CSSC.
Ceremonia odbyła się we wtorek 26 maja za pośrednictwem połączenia wideo łączącego Pekin, Szanghaj, Paryż, Marsylię i Winterthur w Szwajcarii.
Fanpei Lei, prezes China State Shipbuilding Corp., powiedział, że rozwój silnika był zgodny z misją dekarbonizacji przemysłu i „wprowadza nową moc” w rozwój globalnego przemysłu stoczniowego, stanowiąc jednocześnie znaczący krok dla Chin.
Silnik jest przeznaczony do nowoczesnych dużych i bardzo dużych kontenerowców.
W 2017 roku główny francuski przewoźnik CMA CGM wybrał silniki WinGD 12X92DF do dziewięciu z 22 000 kontenerów TEU. Kontenery o wartości 1,2 miliarda USD mają rozpocząć dołączanie do floty od końca 2019 r. I rozciągać się do 2020 r.
- Oficjalne uruchomienie X92DF zaprojektowanego przez WinGD - Winterthur Gas & Diesel to wielki sukces dla wszystkich zaangażowanych stron. WinGD jest bardzo dumny z bycia częścią tej doskonałej grupy partnerów, takich jak CMA CGM, BV i CMD, nie możemy się już doczekać pierwszej dostawy największego na świecie kontenerowca napędzanego LNG – powiedział Volkmar Galke, dyrektor generalny sprzedaży w WinGD.
WinGD X92DF łączy w sobie ultra-wysoką moc, inteligentny monitoring, a także wysoką wydajność środowiskową, spełniając wymagania IMO w zakresie redukcji emisji na poziomie III. Oprócz konwencjonalnego oleju ciężkiego lub oleju napędowego dwupaliwowe silniki WinGD X-DF wykorzystują gaz LNG, dopuszczony pod niskim ciśnieniem i zapalony niewielką ilością ciekłego paliwa pilotowego.
Silnik o mocy 63 840 kW, z 80 obrotami na minutę waży ponad 2100 ton.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza