PMK
Fińska grupa technologiczna Wärtsilä została zakontraktowana w celu dostarczenia rozwiązań technicznych dla dwóch nowych tankowców wahadłowych o nośności 124 000 DWT.
Wärtsilä dostarczy system odzyskiwania lotnych związków organicznych (VOC) wraz z systemem zasilania gazem paliwowym LNG dla dwóch statków.
Para zamówiona przez Knutsen NYK Offshore Tankers (KNOT), niezależnego właściciela i operatora tankowców, zostanie zbudowana w stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine w Korei.
Dzięki tej technologii skroplony VOC jest mieszany z LNG i wykorzystywany jako paliwo do silników głównych i pomocniczych.
Wykorzystując LNG jako paliwo podstawowe i uzupełniając go o energię odzyskaną z VOC, statki te będą w stanie obniżyć swoją emisję ekwiwalentów CO2 o 30 do 35 procent, co najmniej 30 000 ton rocznie, w porównaniu z konwencjonalnym paliwem ropopochodnym. Oszczędności te są mniej więcej równoważne całkowitej emisji z około 20 000 samochodów, poinformowała Wärtsilä.
- Nasza branża szybko zmienia się w kierunku większej świadomości ekologicznej i poprawy wydajności operacyjnej. Oba nowe statki odzwierciedlą tę zmianę, głównie dzięki zaawansowanej technologii Wärtsilä. Będą reprezentować nową generację tankowców wahadłowych, przy znacznie zmniejszonej emisji i niższych kosztach paliwa - powiedział Jarle Østenstad, dyrektor w Knutsen OAS.
Rozwiązania Wärtsilä będą dostarczone stoczni od listopada tego roku. Po dostarczeniu tankowce będą pracować na polach naftowych Morza Północnego.
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii
Wyciek wody i porażenie prądem przyczyną śmierci technika na pokładzie promu Stena Line
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Wyposażenie napędowe od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Saab dostarczy siłom morskim Hiszpanii systemy ostrzegania laserowego dla nowych fregat
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek