ew
Wärtsilä dostarczy zintegrowany system składający się z instalacji LNG, silników dwupaliwowych (dual fuel) i elektrycznego układu napędowego do najnowszej jednostki z serii Salish dla BC Ferries. Trzy wcześniejsze jednostki z tej serii (również napędzane silnikami Wärtsilä), zostały już dostarczone.
Kanadyjski operator promów BC Ferries powrócił do polskiej stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. z kontraktem na budowę dodatkowego statku zasilanego skroplonym gazem ziemnym (LNG) w styczniu tego roku. Nowa jednostka ma wejść do eksploatacji na Wyspach Zatoki Południowej w 2022 roku.
Jak komentuje Wilco van der Linden, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Wärtsilä: "Najlepszym dowodem zadowolenia klienta jest fakt, iż następne zamówienia składa w tym samym miejscu. Decyzja BC Ferries o ponownym wyborze RSB jako stoczni i wyborze sprawdzonej technologii napędowej LNG firmy Wärtsilä stanowi wyraźne potwierdzenie naszej skuteczności i dobrej współpracy. Jest również dowodem na to, że wydajność statku zapewniona przez rozwiązanie Wärtsilä i oparta na projekcie Remontowa Marine Design and Consulting (RMDC), zapewnia ogromne korzyści operacyjne dla właściciela".
„Z dumą poszerzamy naszą flotę przyjaznych dla środowiska i wysoce wydajnych promów klasy Salish. Rozwiązania Wärtsilä LNG pozwalają nam niezawodnie obsługiwać naszych klientów, a jednocześnie pomagają chronić dziewicze wody Kolumbii Brytyjskiej ”- dodaje Mark Collins, prezes i dyrektor generalny British Columbia Ferry Services Inc.
Kolejna jednostka klasy „Salish” będzie budowana według takiego samego projektu i zostanie przekazana przez stocznię w 2022 roku. Zastąpi jednostkę Mayne Queen i będzie obsługiwać, wspólnie ze statkiem Queen of Cumberland linię Swartz Bay – Southern Gulf Islands w prowincji Kolumbia Brytyjska w zachodniej Kanadzie.
To duże w swojej klasie (dł. 107 m, pojemność 138 pojazdów oraz 600 pasażerów), zawierające innowacyjne rozwiązania techniczne, przyjazne środowisku dwustronne promy pasażersko-samochodowe z silnikami dwupaliwowymi (dual fuel) – z możliwością zasilania tradycyjnym paliwem dieslowskim, ale zasadniczo przeznaczonymi do spalania gazu ziemnego (przechowywanego w postaci gazu skroplonego – LNG).
Były to pierwsze we flocie BC Ferries promy z napędem na LNG i jedne z pierwszych z tego typu paliwem w Ameryce Północnej. Takie rozwiązanie generuje olbrzymią korzyść dla środowiska (zmniejsza emisję dwutlenku węgla o ok. 25%, tlenków siarki o prawie 100% i tlenków azotu o ok. 85% w porównaniu do napędu konwencjonalnego opartego na paliwie żeglugowym).
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii
Wyciek wody i porażenie prądem przyczyną śmierci technika na pokładzie promu Stena Line
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Wyposażenie napędowe od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Saab dostarczy siłom morskim Hiszpanii systemy ostrzegania laserowego dla nowych fregat
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek