• <
nauta_2024

Wärtsilä dostarczy rozwiązanie napędowe dla promu powstającego w stoczni Remontowa Shipbuilding

ew

04.03.2020 10:22 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Wärtsilä dostarczy rozwiązanie napędowe dla promu powstającego w stoczni Remontowa Shipbuilding

Partnerzy portalu

Wärtsilä dostarczy rozwiązanie napędowe dla promu powstającego w stoczni Remontowa Shipbuilding - GospodarkaMorska.pl

Wärtsilä dostarczy zintegrowany system składający się z instalacji LNG, silników dwupaliwowych (dual fuel) i elektrycznego układu napędowego do najnowszej jednostki z serii Salish dla BC Ferries. Trzy wcześniejsze jednostki z tej serii (również napędzane silnikami Wärtsilä), zostały już dostarczone. 

Kanadyjski operator promów BC Ferries powrócił do polskiej stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. z kontraktem na budowę dodatkowego statku zasilanego skroplonym gazem ziemnym (LNG) w styczniu tego roku. Nowa jednostka ma wejść do eksploatacji na Wyspach Zatoki Południowej w 2022 roku.

Jak komentuje Wilco van der Linden, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Wärtsilä: "Najlepszym dowodem zadowolenia klienta jest fakt, iż następne zamówienia składa w tym samym miejscu. Decyzja BC Ferries o ponownym wyborze RSB jako stoczni i wyborze sprawdzonej technologii napędowej LNG firmy Wärtsilä stanowi wyraźne potwierdzenie naszej skuteczności i dobrej współpracy. Jest również dowodem na to, że wydajność statku zapewniona przez rozwiązanie Wärtsilä i oparta na projekcie Remontowa Marine Design and Consulting (RMDC), zapewnia ogromne korzyści operacyjne dla właściciela".

„Z dumą poszerzamy naszą flotę przyjaznych dla środowiska i wysoce wydajnych promów klasy Salish. Rozwiązania Wärtsilä LNG pozwalają nam niezawodnie obsługiwać naszych klientów, a jednocześnie pomagają chronić dziewicze wody Kolumbii Brytyjskiej ”- dodaje Mark Collins, prezes i dyrektor generalny British Columbia Ferry Services Inc.

Kolejna jednostka klasy „Salish” będzie budowana według takiego samego projektu i zostanie przekazana przez stocznię w 2022 roku. Zastąpi jednostkę Mayne Queen i będzie obsługiwać, wspólnie ze statkiem Queen of Cumberland linię Swartz Bay – Southern Gulf Islands w prowincji Kolumbia Brytyjska w zachodniej Kanadzie.

To duże w swojej klasie (dł. 107 m, pojemność 138 pojazdów oraz 600 pasażerów), zawierające innowacyjne rozwiązania techniczne, przyjazne środowisku dwustronne promy pasażersko-samochodowe z silnikami dwupaliwowymi (dual fuel) – z możliwością zasilania tradycyjnym paliwem dieslowskim, ale zasadniczo przeznaczonymi do spalania gazu ziemnego (przechowywanego w postaci gazu skroplonego – LNG).

Były to pierwsze we flocie BC Ferries promy z napędem na LNG i jedne z pierwszych z tego typu paliwem w Ameryce Północnej. Takie rozwiązanie generuje olbrzymią korzyść dla środowiska (zmniejsza emisję dwutlenku węgla o ok. 25%, tlenków siarki o prawie 100% i tlenków azotu o ok. 85% w porównaniu do napędu konwencjonalnego opartego na paliwie żeglugowym).

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.