pc
Jeszcze w tym miesiącu mają być gotowe tory kolejowe do Stoczni Szczecińskiej – poinformowały PKP Polskie Linie Kolejowe. Kończy się ostatni etap remontu ponad 4-kilometrowego odcinka z dworca Szczecin-Niebuszewo. Pociągi wrócą na teren szczecińskiego zakładu po kilkunastoletniej przerwie.
Bocznica kolejowa na terenie stoczni została wyremontowana w 2015 r. Następnie wymieniono skrzyżowania kolejowe z linią tramwajową. Dzięki połączeniu zakładu z PLK dostawy będą mogły odbywać się jednocześnie drogą wodną oraz lądową. W czasach świetności stoczni to właśnie koleją dostarczano do niej blachy do budowy statków.
Odtworzenie linii kolejowej do SPP sfinansowano ze środków unijnych, budżetu Szczecina oraz PLK. Jak poinformowało Radio Szczecin, ostatni etap remontu rozpoczął się latem ubiegłego roku i kosztował prawie milion złotych.
To nie jedyne zmiany, jakie czekają Stocznię Szczecińską w najbliższym czasie. Pod koniec marca przyznano jej około 18 mln złotych dofinansowania na odbudowę infrastruktury. Pieniądze przekaże państwowy Fundusz Inwestycyjny Mars, będący częścią Polskiej Grupy Zbrojeniowej.
Produkcję w Stoczni Szczecińskiej Nowa wstrzymano w styczniu 2009 r., ponieważ Komisja Europejska uznała, że udzielona wcześniej stoczniom w Gdyni i w Szczecinie przez polski rząd pomoc publiczna była niezgodna z unijnym prawem. Majątek stoczni sprzedano, a pracowników zwolniono.
Stocznia Szczecińska przez lata zbudowała bardzo silną markę, która do dziś jest rozpoznawalna przez armatorów w Europie i na świecie. W ostatnim czasie spółka podpisała dwa listy intencyjne w sprawie budowy nowych jednostek – dwóch masowców dla szczecińskiego armatora Baltramp oraz czterech wielozadaniowych statków dla niemieckiego klienta – firmy Monterola Shipping Company. W najbliższych miesiącach zostaną uzgodnione szczegółowe warunki współpracy i podpisane kontrakty na budowę jednostek.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza