Kanadyjska firma Thordon Bearings Inc. podpisała z Morską Stocznią Remontową Gryfia list intencyjny, zgodnie z którym współpracować będzie z MSR Gryfia w celu promocji konwersji statków na otwarte systemy smarowania pochwy wału z tradycyjnie stosowanych zamkniętych systemów olejowych.
W ślad za podpisanym listem intencyjnym powstanie grupa robocza, w skład której wejdą przedstawiciele obu firm w celu rozpropagowania tej inicjatywy w branży morskiej. Celem takiego działania jest oferowanie armatorom i operatorom statków wsparcia w znajdowaniu rozwiązań gwarantujących, że statki pozostają przyjazne dla środowiska i spełniają obecne i przyszłe przepisy dotyczące zanieczyszczania mórz i oceanów wyciekającymi olejami. Niestosowanie się do tych przepisów powoduje znaczące kary.
„Na świecie istnieje trend dążący do wyeliminowania zanieczyszczeń powodowanych przes statki” – mówi Scott Groves, Manager ds. Rozwoju w firmie Thordon. „Przeciekające systemy uszczelnień pochwy wału stanowią znaczący udział w zanieczyszczeniu mórz. Użycie biodegradowalnych lubrykantów będących ulepszoną wersją olejów mineralnych, stanowią ciągle bardzo kosztowną opcję dla armatorów, część z nich powoduje problemy w dopasowaniu ich do niektórych uszczelnień. Ponadto, wyciek oleju biodegradowalnego również musi zostać zgłoszony odpowiednim jednostkom. Thordon oferuje rozwiązanie, w którym do smarowania używana jest woda morska, co spełnia wszelkie normy i przepisy oraz całkowicie eliminuje ryzyko zanieczyszczenia środowiska naturalnego”, dodaje Groves.
Paweł Porzycki, Dyrektor Marketingu w MSR Gyfia mówi: „Podejmując tę współpracę z firmą Thordon Bearings Inc., MSR Gryfia nie tylko będzia miała możliwość rozwoju, ale będzie mogła również oferować swoim klientom naprawdę skuteczne rozwiązania problemów związanych z wyciekami oleju z części rufowej uszczelnienia pochwy wału. Przepisy środowiskowe dotyczące wycieków oleju stają się coraz bardziej rygorystyczne. Zmiana systemów olejowych na te smarowane wodą stanowi jedyną pewną metodę zapobiegania wyciekom zarówno teraz, jak i w przyszłości.”
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza