PMK
Japoński Tokyo Electric Power Company Holdings (TEPCO) i duński Orsted podpisały list intencyjny w sprawie wspólnej pracy nad projektami dotyczącymi energii wiatrowej offshore.
TEPCO od jakiegoś czasu poszukuje możliwości do zainwestowania w ten sektor zarówno w Japonii jak i za granicą. Nic dziwnego, że zdecydowali się na współpracę z Orstedem, który od 1991 działa w tej branży i jest jednym z jej liderów. Duński koncern odpowiada za budowę ponad 25 farm wiatrowych w samej Europie.
TEPCO i Orsted będą pracowały nad farmą wiatrową Choshi w okolicach Tokio a także nad innymi wspólnymi projektami.
- Jesteśmy przekonani, że partnerstwo łączące rozległą wiedzę TEPCO w japońskim biznesie energetycznym i niezrównane doświadczenie Ørsteda w morskiej branży wiatrowej doprowadzi do sukcesu w projekcie Choshi – skomentował Tomoaki Kobayakawa, prezes TEPCO. - TEPCO planuje pozyskiwać 6-7 GW energii odnawialnej z projektów w Japonii i za granicą. Partnerstwo z Ørsted zapewni nam bardzo silną platformę do zwiększenia naszej działalności w zakresie energii odnawialnej jako jednego z naszych głównych filarów rozwoju biznesu.
- Naszą wizją jest stworzenie świata opartego wyłącznie na zielonej energii i oczekujemy rozszerzenia naszej obecności w regionie Azji i Pacyfiku oraz przekazania ponad dwudziestu lat wiedzy na temat morskiej energii wiatrowej w ramach tego partnerstwa dla projektu Choshi – powiedział Henrik Poulsen, prezes Orsted.
- Jako największy gracz w japońskim przemyśle elektrycznym, TEPCO ma głęboki wgląd w lokalny rynek energii i wymogi prawne. Ten list intencyjny jest pierwszym krokiem w dążeniu Ørsted i TEPCO do realizacji japońskich ambicji dotyczących krajowej produkcji energii odnawialnej na dużą skalę i przyczynienia się do uczynienia z Japonii wiodącego rynku energii wiatrowej na morzu w regionie Azji i Pacyfiku. Cieszymy się z tej pierwszej okazji do współpracy z TEPCO i liczymy na dalsze wzmacnianie naszych relacji.
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii
Wyciek wody i porażenie prądem przyczyną śmierci technika na pokładzie promu Stena Line
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Wyposażenie napędowe od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Saab dostarczy siłom morskim Hiszpanii systemy ostrzegania laserowego dla nowych fregat
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek