We włoskiej Genui trwa demontaż Costy Concordii. Nad rozbiórką pracuje około 200 techników.
Rozbiórka prowadzona jest od najwyższego pokładu. Operacje cięcia przeprowadzane są obecnie na 8 i 7 pokładzie. Według najnowszych informacji, usunięto pierwsze gigantyczne pływaki stalowe.
Kiedy już prace na pokładach będą skończone, załoga zacznie usuwać elementy zewnętrzne statku, w tym wszystkie 30 pływaków. Następnie będzie uszczelniany kadłub, w celu przetransportowania wraku jednostki do suchego doku, w którym nastąpi finalna rozbiórka.
Przypomnijmy, że Costa Concordia, zatonęła w 2012 roku. Na pokładzie statku znajdowało się wówczas 4 tys. osób, 32 z nich nie udało się uratować. Do katastrofy doszło w pobliżu wyspy Giglio w Toskanii. Sąd pierwszej instancji uznał kapitana jednostki winnym i skazał Francesco Schettino na 16 lat więzienia.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza