• <
KONGSBERG_2023

Tak będzie wyglądał prom hybrydowy wybudowany przez stocznię Crist (zdjęcia)

03.11.2015 03:01 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Tak będzie wyglądał prom hybrydowy wybudowany przez stocznię Crist (zdjęcia)

Partnerzy portalu

Tak będzie wyglądał prom hybrydowy wybudowany przez stocznię Crist (zdjęcia) - GospodarkaMorska.pl

29 października 2015 r. gdyńska stocznia podpisała kontrakt na budowę promu hybrydowego doble-ended ferry dla fińskiego armatora – Finferries. P310 to nowoczesna jednostka z napędem hybrydowym (diesel-elektryczny). Dzięki realizacji jednostki możliwa będzie płynna obsługa drogowej przeprawy promowej pomiędzy Parainen a Nauvo w Finlandi.

Załoga statku będzie niewielka – ma liczyć 3 osoby. Możliwości transportowe będą już jednak spore, bowiem statek będzie mógł przetransportować nawet 90 samochodów osobowych, a także 372 pasażerów. Zasilanie elektryczne będzie możliwe za sprawą zespołu baterii, którego żywotność szacuje się na minimum 10 lat. By je naładować, wystarczy tylko 7 minut podczas załadunku i wyładunku promu.

INFORMACJE TECHNICZNE

Prom posiada notację klasy DNV +1A1, R3, Car Ferry B, ICE 1B, PET, E0, Battery Power
Główne wymiary jednostki
długość – 96,35 m
szerokość – 15,2 m
wysokość – 5 m
zanurzenie  – 3,5 m

Więcej na ten temat: Gdyński Crist wybuduje prom hybrydowy dla Finów

Warto podkreślić, że projekt P310, który będzie realizowany przez CRIST, jest drugim elektrycznym promem w Europie. Wobec dużej liczby drogowych przepraw promowych i dużej wagi przykładanej przez rządy i samorządy lokalne do spraw ochrony środowiska, spodziewamy się rosnącego zainteresowania budową podobnych konstrukcji oraz następnych zleceń na statki typu double – ended ferry – mówi Monika Malec z działu marketingu CRIST.

Przewidywany czas realizacji projektu wynosi 18 miesięcy.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

EU_CERT_2024
AVEXON

Dziękujemy za wysłane grafiki.