PMK
Szczecińskie Konsorcjum Okrętowe liczy już 51 firm. Organizacja powstała wokół Szczecińskiego Parku Przemysłowego, który zarządza terenami dawnej Stoczni Szczecińskiej.
Członkowie konsorcjum chcą budować w Szczecinie kompletnie wypasożone statki. W skład SKO wchodzą lokalne przedsiębiorstwa, a także firmy z Polski i zagranicy.
- Są firmy z Gdańska oraz Trójmiasta. Jest też firma norweska. Ich przedstawiciel przyjechał i podpisał akces. Mamy już też zwrotne zaproszenie do Norwegii. Oni żywo zainteresowali się wizją odradzającej się stoczni - powiedział dla Radia Szczecin Andrzej Strzeboński, prezes Szczecińskiego Parku Przemysłowego.
Niedługo konsorcjum zamierza utworzyć dział marketingu, który zdobywałby dla nich kontrakty.
- To są firmy prywatne. Nie takie, które czekają na dotacje czy pieniądze rządowe, tylko takie, które wiedzą jak to robić, jak zdobywać zlecenia i jak budować statki - wyjaśnił w Radiu Szczecin Zbigniew Jagniątkowski z firmy JPP Marine.
W najbliższym czasie SKO wybierze także osobę, która będzie ich reprezentować.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza