ew
Polskie przedsiębiorstwo Unitest Marine Simulators Sp. z o.o. z Gdyni zakończyło dostawę i instalację pełno zadaniowego symulatora z ekranami dotykowymi w Marsylii we Francji. Jak czytamy w informacji zamieszczonej na stronie firmy, symulator będzie obsługiwany w centrum szkoleniowym należącym do grupy CMA CGM, działającej w dziedzinie transportu i logistyki.
Projekt jest kolejnym krokiem we współpracy między Unitest, Winterthur Gas & Diesel i CMA CGM i zakłada wsparcie w zakresie rozwoju symulatorów i ich wykorzystania w szkoleniu marynarzy.
Instalacja obejmuje pełny pakiet symulatorów Win G&D W-Xperts (W-X35 FPP, W-X35 CPP, RT-Flex 50 Dual Fuel, W-X62, W-X72 i nowy W-X92). Dodatkowo, ta wersja symulatora Full Mission wykorzystuje nowy projekt konsol sprzętowych.
Firma Unitest rozpoczęła działalność w 1990 roku. Jej główna działalność skoncentrowana jest na projektowaniu i produkcji symulatorów siłowni okrętowych w wersji sprzętowej i programowej. Najnowsze rozwiązania firmy wiążą się z wykorzystaniem ekranów dotykowych i wizualizacji 3D, która składa się z dwóch elementów: trójwymiarowego obrazu siłowni i schematu nawigacyjnego. Nawigacja po siłowni okrętowej na tego typu symulatorach odbywa się dzięki zbliżeniom na wybrane urządzenia bądź systemy. Głównym celem firmy jest zapewnienie symulacji siłowni okrętowej maksymalnie zbliżonej do warunków rzeczywistych.
Firma Unitest bez wątpienia należy do światowej czołówki producentów innowacyjnych symulatorów siłowni okrętowych opierających się na wirtualnej technice trójwymiarowej. Z jej rozwiązań korzystają praktycznie wszystkie szkoły morskie w naszym kraju.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza