• <
nauta_2024

Stocznia Safe z Gdańska zwodowała wielofunkcyjny holownik (foto, wideo)

pc

04.04.2019 04:09 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Stocznia Safe z Gdańska zwodowała wielofunkcyjny holownik (foto, wideo)

Partnerzy portalu

Stocznia Safe z Gdańska zwodowała wielofunkcyjny holownik (foto, wideo) - GospodarkaMorska.pl

Isle of Jura już na wodzie. Wodowanie częściowo wyposażonego wielofunkcyjnego holownika odbyło się w gdańskiej stoczni Safe w środę. Jednostka powstaje na zamówienie stoczni Damen Shipyards Hardinxveld z Holandii, która dokończy jej budowę.

Holownik Isle of Jura to jednostka typu RSV (Renewables Service Vessel) 3315 (NB 571795). Wodowanie podzielono na dwa etapy. Najpierw z nabrzeża stoczni Safe za pomocą specjalistycznego hydraulicznego systemu poślizgowego holownik nasunięto na barko-ponton. Podczas tej operacji jakość swoich usług potwierdziła specjalizująca się w przeładunkach wielkogabarytowych firma ELPO. Następnie jednostka trafiła do pływającego doku stoczni ALKOR, na który została zsunięta. Ostatnim etapem operacji było zanurzenie doku na odpowiednią głębokość, a następnie wyprowadzenie jednostki na wodę.

Oprócz budowy kadłuba, w stoczni Safe zamontowano kompletne układy napędowe i pełne systemy rurarskie. Holownik został także pomalowany. Dokumentację roboczą i model, po modyfikacjach uwzględniających uwagi armatora, w całości wykonało biuro projektowe stoczni Safe, tzw. PR. Budowę jednostki nadzoruje towarzystwo klasyfikacyjne Bureau Veritas. Zostanie przekazana holenderskiej stoczni Damen Shipyards Hardinxveld jeszcze w tym miesiącu.

To już druga jednostka typu RSV 3315 budowana przez stocznię Safe dla Damen Shipyards Hardinxveld (pierwsza została przekazana w 2016 r.). Jak podaje Damen, holowniki z tej serii mają 33,18 m długości, 14,5 m szerokości, 3,85 m zanurzenia i 499 GT. Ich uciąg na palu to 41,5 T, a maksymalna prędkość – 10 w. Jednostki przeznaczone są m.in. do holowania i kotwiczenia innych jednostek oraz pracy przy montażu konstrukcji morskich.

Pełen portfel zamówień w stoczni Safe


Stocznia Safe na budowie holownika nie kończy. Obecnie powstają tam jeszcze trzy trawlery rybackie na zamówienie stoczni Damen Maaskant Shipyards Stellendam. Armatorem jednostek typu twin-rigger będzie holenderska firma rybacka Ekofish Group. Więcej informacji na ten temat tutaj.

Dodatkowo, 16 grudnia ubiegłego roku podpisana została umowa na budowę w pełni wyposażonego statku, kolejnego na własne konto Stoczni Safe. Zamówienie zostało złożone przez norweską firmę Granli Fiskeri AS, dotyczy statku rybackiego, który otrzymał stoczniowy symbol budowy Safe 1. Więcej informacji na ten temat tutaj.

Safe Co LTD powstała w 1995 roku. Firma działa aktywnie w kraju i zagranicą, głównie we Francji i w Niemczech. Zajmuje się m.in. budową statków, stalowych konstrukcji mostów, jak również konstrukcji dla przemysłu offshore, chemicznego oraz petrochemicznego.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

EU_CERT_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.