gm24
Stocznia Remontowa Nauta wyremontuje prom Ro-Pax, Princess Anastasia. Charakterystycznie pomalowana jednostka pływa na trasie Petersburg-Tallinn-Helsinki-Sztokholm-Petersburg.
Suchy Dok SD I Stoczni Remontowej Nauta S.A. przygotowywany jest na przyjęcie jednostki Ro-Pax - MV Princess Anastasia, która już w poniedziałek zawitała do Portu Gdynia. Należący do włoskiego armatora MOBY S.p.A. prom przejdzie remont dokowy z wymianą uszczelnień linii wałów.
Statek ma 176,8 m długości, 32,86 m szerokości oraz 6,3 m zanurzenia. Zbudowana w 1986 r. jednostka pływa pod włoską banderą. Na pokład zabiera 350-osobową załogę i 2 500 pasażerów, dla których przygotowano 834 kabiny różnej klasy. Na pokładzie promu znajdują się także miejsca dla 580 pojazdów osobowych.
Moby SPL to wspólna inicjatywa dwóch armatorów: włoskiego Moby Lines i rosyjskiego St. Peter Line. Obie firmy w 2017 roku utworzyły spółkę joint venture o nazwie Moby SPL w ramach której oferuja rejsy na trasie Petersburg-Tallinn-Helsinki-Sztokholm-Petersburg.
Malunki na burtach promu to efekt współpracy Riccardo Guasco, znanego w świecie włoskiego malarza i rysownika z Armando Testa, największą włoską grupą specjalizującą się w reklamie i komunikacji.
Moby Lines jest włoskim przewoźnikiem, którego historia sięga 1959 r. (na początku jako Navigazione Arcipelago Maddalenino). Specjalizuje się on w ofercie połączeń z Francji i Włoch oraz włoskich i francuskich wysp. W sumie w jego siatce znajduje się 31 tras, na których każdego roku przewożonych jest 6,2 miliona pasażerów. Firma znana jest z tego, że wykorzystuje w swoich malowaniach postacie z popularnej serii animowanej "Zwariowane melodie", produkowanej przez Warner Bros.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza