Gdańsk Shipyard Group i grupa Remontowa Holding współpracują od roku 2013, ale według Adama Zaczeniuka, wiceprezesa Stoczni Gdańsk w ostatnim czasie współpraca ta nabiera tempa.
Firmy uzgodniły, że w prowadzonych projektach dotyczących budowy statków i konstrukcji stalowych GSG będzie się koncentrować na pracach prefabrykacyjnych, a Remontowa na finalnym montażu. Stocznia Gdańsk dysponuje CSP - automatyczną linią do prefabrykacji sekcji płaskich oraz mikropaneli (automatyczne spawanie konstrukcji 3D), która pozwoli na produkcję segmentów konstrukcji przestrzennych.
Będą one następnie montowane w stoczni Remontowa Shipbuilding, gdzie będzie się odbywał nie tylko finalny montaż, ale także wyposażanie jednostek pod zamówienia armatora. Taki podział zadań spowodował, że GSG odsprzedaje Remontowej bramownicę samojezdną 2x150t, której główne przeznaczenie to właśnie realizacja prac montażowych, prowadzonych na terenie spółek RHSA. Operacja przetransportowania tego urządzenia została zaplanowana na luty br.
Gdańsk Shipyard Group wykonywała dotąd dla podmiotów należących do Remontowa Holding szereg prac prefabrykacyjnych przeznaczonych dla jednostek typu kontenerowiec arktyczny, PSV (Platform Supply Vessel) oraz platform offshore. Obecnie w GSG wykonywane są prace przy budowie sekcji kadłuba specjalnego holownika do pracy przy instalacjach offshore typu AHTS oraz przy licznych zleceniach remontowych, głównie związanych z przebudową platformy offshore, jak również ze statkami.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza