• <
KONGSBERG_2023

Stena Line: o 10 lat wyprzedziliśmy cele branżowe w zakresie redukcji emisji

sons/offshore-energy

02.06.2020 13:31 Źródło: offshore-energy.biz
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Stena Line: o 10 lat wyprzedziliśmy cele branżowe w zakresie redukcji emisji

Partnerzy portalu

Stena Line: o 10 lat wyprzedziliśmy cele branżowe w zakresie redukcji emisji - GospodarkaMorska.pl

Operator promów Stena Line obniżył całkowitą emisję CO2 o 1,7%, co odpowiada ogółem 24 000 tonom CO2 - jak podał w raporcie na temat zrównoważonego rozwoju za rok 2019.

Raport wskazuje ponadto, że operatorowi udało się zmniejszyć emisję CO2 na tonę przewożonych towarów i pojazdów pasażerskich na pokładzie o 3,6%.

Stena Line powiedziała, że ​​najnowsze dane dotyczące redukcji oznaczają, że firma wyprzedza już o 10 lat cele branży i że już osiąga cele Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) na 2030 r., tj. 40% redukcji  emisji CO2 w latach 2008-2030.

„W ciągu ostatnich dziesięciu lat poprawiliśmy wydajność dzięki ponad 320 działaniom na rzecz efektywności energetycznej na pokładzie i na lądzie, zarówno ulepszeń technicznych, jak i operacyjnych oraz inwestycji” - powiedział Erik Lewenhaupt, szef ds. Zrównoważonego Rozwoju w Stena Line.

„Wprowadzenie statków z asystą SI i dostawa naszych pierwszych większych i energooszczędnych statków, które wiosną rozpoczęły działalność na Morzu Irlandzkim, to tylko niektóre najważniejsze wydarzenia z ubiegłego roku.”

Przypomnijmy, że w 2019 roku Stena Line odebrała Stena Estrid ze stoczni AVIC Weihai i wdrożyła ją na trasie Dublin - Holyhead.

Stena Estrid była pierwszą z pięciu jednostek Stena Line RoPax - nowej generacji produkowanych w Chinach. Wkrótce potem prom E-Flexer Stena Estrid rozpoczął pracę na trasie Morza Irlandzkiego w styczniu 2020 r.

„Stena Estrid i Stena Edda są większe, lepsze i bardziej wydajne niż statki poprzednich generacji. Mogą obniżyć emisję CO2 na przewożoną jednostkę o około 25 procent, w porównaniu ze statkiem o standardowej konstrukcji, i są wyposażone w wiele zielonych technologii ”- wyjaśnił Lewenhaupt.

Po dostarczeniu, wszystkie pięć nowo zbudowanych statków będzie wspieranych przez technologię sztucznej inteligencji Stena Line, Stena Fuel Pilot, która przewiduje najbardziej oszczędny sposób eksploatacji statku, pomagając zmniejszyć zużycie paliwa o 2–3 % na podróż - wynika z raportu.

Firma przetestowała już i wdrożyła tę technologię na kilku swoich statkach, a w latach 2020–2021 operator promu planuje wprowadzenie jej na całą flotę.

„Planowanie podróży i obchodzenie się ze statkiem w bezpieczny, a jednocześnie oszczędny sposób to rzemiosło. Przy pomocy sztucznej inteligencji kapitan lub oficer może nauczyć się, jak szybciej optymalizować zużycie paliwa, a w zamian przyczynia się to do bardziej zrównoważonej podróży ”- mówi Jari Virtanen, dyrektor ds. Transformacji w Stena Line.

Operator promowy chce obniżyć swoje roczne zużycie paliwa i emisję CO2 o 2,5 % na tonę/km za pomocą technologii.

Co więcej, Stena Line ma ambicję stać się firmą zeroemisyjną do 2050 r., zgodnie z międzynarodowymi celami.

„Obecnie pracujemy równolegle nad zmniejszeniem zużycia paliwa i emisji do morza i powietrza, a jednocześnie badamy i oceniamy paliwa na przyszłość. Jesteśmy obecnie zaangażowani w kilka projektów związanych z paliwami alternatywnymi i napędem, w tym w pierwszy na świecie statek napędzany metanolem i projekt, którego celem jest uruchomienie statku w pełni zasilanego baterią przed 2030 r. ”- dodał Lewenhaupt.

Właściciel promowy powiedział, że prawie całkowicie ograniczył zużycie plastiku do jednorazowego użytku na swoich statkach i pracuje nad poprawą wykorzystania materiałów pochodzących z recyklingu w swoich biurach, portach i terminalach.

Raport pokazuje również, że firma zwiększyła liczbę kobiet-liderów w firmie, dodając, że łącznie 20% menedżerów to kobiety.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

EU_CERT_2024
AVEXON

Dziękujemy za wysłane grafiki.