• <
nauta_2024

Siem Aimery przechodzi próby morskie

23.03.2016 08:21 Źródło: własne

Partnerzy portalu

Siem Aimery przechodzi próby morskie - GospodarkaMorska.pl

Specjalistyczny statek przeznaczony do układania, podnoszenia i konserwacji kabli podmorskich budowany dla jednego z największych, norweskich operatorów floty offshore przechodzi próby morskie.

Siem Aimery jest najbardziej zaawansowanym technicznie statkiem, jaki był kiedykolwiek zbudowany w polskiej stoczni. Jednostka ta w całości powstała w Gdańsku. Począwszy od opracowania projektu roboczego, przez budowę kadłuba o nowatorskim kształcie, aż po wyposażenie w najnowocześniejsze systemy nawigacyjne w tym rozbudowany system dynamicznego pozycjonowania DP2, napęd diesel-electric oraz system układania podmorskich łączy kablowych.

Statek służyć będzie do układania oraz serwisowania podmorskich instalacji elektrycznych średniego i wysokiego napięcia znajdujących się w obrębie farm wiatrowych oraz podmorskich złóż ropy naftowej i gazu. Statek o długości 95,3 metrów będzie mógł zabrać na pokład 4250 ton kabli. Obsługiwany będzie przez 60 osobową załogę, z czego znaczna część zajmować się będzie obsługą skomplikowanych operacji kładzenia oraz łączenia kabli. Jednostka ta spełniać będzie najwyższe normy związane z ochroną środowiska i bezpieczeństwa żeglugi CLEAN DESIGN, a pływać będzie pod banderą norweską.

Koncepcja statku oraz część dokumentacji technicznej wykonana została przez norweskie biuro VARD Design. Dokumentację roboczą wykonało należące do Grupy REMONTOWA biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting Sp. z o.o. Budowa realizowana była pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego DNV.

Armatorem jednostki jest norweska firma Siem Offshore. Położenie stępki pod budowę jednostki odbyło się 16 grudnia 2013 r. Statek zwodowano 1 października ubiegłego roku.

Siem Aimery w liczbach

Długość całkowita - 95,30 m
Długość p.p. - 84,90 m
Szerokość konstrukcyjna - 21,50 m
Prędkość - 14,0 kn
Zanurzenie konstrukcyjne - 7,2 m
Pojemność zbiorników kabla - 4250 t
Załoga - 60
DWT przy zanurzeniu konstrukcyjnym 7,2 m - 4700 t

Klasa:

Statek zbudowany zostanie zgodnie z wymaganiami Det Norske Veritas dla uzyskania klasy:
•    1A1
•    E0
•    CLEAN DESIGN
•    CABLE LAY VESSEL
•    NAUT AW
•    DYNPOS-AUTR
•    COMF-V(3)-C(3)
•    BIS
•    SPS

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

EU_CERT_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.