PMK
Royal Dutch Shell Plc zarobił ponad miliard dolarów w tym roku na handlu paliwem morskim. Brytyjsko-holenderski koncern okazał się jednym z pierwszych zwycięzców zmian przepisów w sprawie zawartości siarki w paliwach morskich.
Shell powiedział w zeszłym miesiącu, że zarobił znaczne pieniądze na handlu paliwem morskim w trzecim kwartale, ale firma nie ujawniła wielkości zysków. Rynek paliw morskich doznał wstrząsu w tym roku przez tak zwane nowe przepisy IMO 2020, które zabraniają stosowania oleju napędowego o wysokiej zawartości siarki, znanego jako HSFO, do zasilania statków. Przepisy mają na celu zwalczanie warunków zdrowotnych, takich jak astma i szkody środowiskowe, w tym kwaśne deszcze. Ceny spadają, ponieważ globalna flota żeglugowa, która spala ponad 3% światowej ropy, będzie musiała zamiast tego zużywać olej opałowy o bardzo niskiej zawartości siarki lub VLSFO.
Największa europejska firma naftowa powiedziała inwestorom, że jej działalność niższego szczebla, obejmująca rafinację, handel ropą naftową i stacje paliw, skorzystała w trzecim kwartale z „większych wpływów z handlu produktami naftowymi i ich optymalizacji, głównie oleju napędowego”. W rozmowie z analitykami Jessica Uhl, dyrektor finansowy Shell, powiedziała, że handlowcy firmy skorzystali na „zmianie standardów paliwowych” związanej z IMO 2020.
Nie jest jasne, w jaki sposób inwestorzy Shell osiągnęli zysk, ale premie za paliwo o niższej zawartości siarki wzrosły w tym roku, potencjalnie przynosząc korzyści tym firmom, które produkują więcej produktu. System rafinacji Shell jest stosunkowo zaawansowany, co może postawić firmę w lepszej sytuacji po wejściu w życie przepisów. Według Międzynarodowej Agencji Energii margines produkcji oleju napędowego o wysokiej zawartości siarki w Europie spadł ostatnio do najniższego poziomu od ponad 10 lat.
Nowe zasady wysyłki umożliwiają handlowcom wytwarzanie paliw mieszanych, w tym mieszanie tak zwanego oleju napędowego o niskiej zawartości siarki lub LSFO, stosowanego głównie w elektrowniach, które spalają paliwo w celu wytworzenia energii elektrycznej, z olejem napędowym w celu produkcji VLSFO. Według Międzynarodowej Agencji Energii różnica w cenie między olejem o wysokiej i niskiej zawartości siarki wzrosła do prawie 30 USD za baryłkę pod koniec października, w porównaniu ze średnią około 2 USD za baryłkę w 2018 roku.
PSSE uruchomiła najbardziej zaawansowany technologicznie zestaw symulatorów spawania VR na świecie [RELACJA]
Już wkrótce start sezonu wycieczkowego w Porcie Gdynia
MidOcean Energy finalizuje transakcję nabycia udziałów Tokyo Gas w portfelu zintegrowanych australijskich projektów LNG
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"
Nowa lokalizacja firmy Roxtec
Carnival Corporation z dobrym wynikiem za pierwszy kwartał