DNV GL wydało certyfikat jakości japońskiej firmie żeglugowej Mitsui O.S.K Lines (MOL) na zastosowanie innowacyjnej przedniej osłony dziobowej Wind-Shield w kontenerowcu typu ULCV, zaprojektowanej i skonstruowanej przez południowokoreańską spółkę stoczniową Samsung Heavy Industries (SHI).
Nowo opracowana osłona przednia zmniejsza opór wiatru na kadłubie w trakcie żeglugi statku. Według ekspertów obu spółek rozwiązanie to zmniejszy emisję CO2 generowanej przez kontenerowce o ok. 2% do 4%.
W 2015 r. Mitsui O.S.K Lines opracowała i zainstalowała przednią osłonę na średniej wielkości kontenerowcu "Marvel", aby zbadać jej potencjał w zakresie zmniejszenia oporu wiatru spowolniajacego jednostkę, oszczędność paliwa i emisję CO2. W 2017 roku, po testach, firma potwierdziła, że przednia osłona faktycznie spełnia swoje zadanie.
Firmy pracują nad optymalizacją konstrukcji osłony i chcą wdrażać ją również na innych jednostkach. Jest to pierwsze tego typu przedsięwzięcie w branży. MOL na bieżąco opracowuje nowe proekologiczne technologie morskie w swoim projkecie "MOL Smart Ship Project".