PMK
Południowokoreańska stocznia Samsung Heavy Industries (SHI) nie złoży swojej oferty zakupu większościowego udziału w rodzimym koncernie Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) – twierdzi agencja Yonhap.
Według źródeł Samsung Group, właściciel SHI, nie zamierza poszeszać swoich udziałów w rynku stoczniowym. Samsung Heavy otrzymała ofetę zakupu udziałów DSME od Korea Development Bank (KDB). Koncern ma czas do końca lutego na odpowiedź.
W takiej sytuacji faworytem do przejęcia zakładu pozostaje największy koncern stoczniowy na świecie - Hyundai Heavy Industries. Ma on zakupić większościowy udział za kwotę 1,98 mld dolarów. Dzięki temu powstanie gigant stoczniowy z 20-procentowym udziałem w rynku.
Ten ruch to możliwy efekt wyjścia z kryzysu sektora stoczniowego. Pamiętajmy, że zaledwie przed dwoma laty południowokoreański rząd musiał ratować Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering przed upadkiem, dofinansowując zakład w kwocie 2,6 mld dolarów.
Finansowany przez Koreę Południową Korea Development Bank (KDB) posiada 55,7 procent akcji Daewoo i powiedział, że zamierza sprzedać pakiet i skonsolidować dwóch największych budowniczych kraju w jeden podmiot.
- Połączenie dwóch gigantycznych budowniczych statków złagodzi konkurencję i nadwyżkę mocy produkcyjnych, które obniżyły ceny na statkach - powiedział przewodniczący KDB Lee Dong-mew podczas konferencji prasowej.
Transakcja "podniesie fundamentalną konkurencyjność Daewoo, w czasie gdy rośnie zagrożenie ze strony konkurencji w Chinach i Singapurze" - powiedział Lee w czwartek. Lee powiedział także, że uzyskanie zgody ze strony urzędów antymonopolowych potrwa kilka miesięcy.
Przemysł stoczniowy stanowi 7 procent eksportu i zatrudnienia w czwartej co do wielkości gospodarce Azji.
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"