PMK
Południowokoreańska stocznia Samsung Heavy Industries zbuduje sześć megakontenerowców dla tajwańskiego armatora Evergreen Marine Corporation. Będą to największe tego typu jednostki o łącznej wartości 920 mln dolarów.
Statki mają mieć 400 metrów długości, 60 metrów szerokości i ładowność 27,764 TEU. Będą więc większe od MSC Gulsun o ładowności 23,756 TEU, który jest obecnie uważany za największego kontenerowca na świecie.
Zamówienie z Evergreen umacnia pozycję SHI jako wiodącego konstruktora megakontenerowców, z czternastoma statkami o ładowności 23 tys. TEU w swoim portfelu zamówień.
- Oczekuje się, że popyt na bardzo duże kontenerowce utrzyma się, ponieważ właściciele statków zmniejszyli koszty dzięki ekonomii skali - powiedział rzecznik SHI w oświadczeniu. - Dzięki zaawansowanym technologiom, w tym inteligentnym statkom, a także nowym projektom form kadłuba, Samsung Heavy utrzyma pozycję lidera na rynku bardzo dużych statków.
Dotychczasowe zdobyte kontrakty stoczni opiewają na sumę 5,1 mld dolarów, co stanowi około 65 procent jej rocznego celu wynoszącego 7,8 mld dolarów. Kontrakty dotyczą 35 statków różnych typów, w tym 14 tankowców, 11 gazowców LNG, sześć statków kontenerowych.
Zarząd Evergreen we wrześniu zatwierdził zamówienia na 23 kontenerowce o ładowności 23 tys. TEU 23 000 statków TEU. Kontrakty zdobyły trzy stocznie, oprócz SHI, także chińskie Jiangnan i Hudong-Zhonghua.
Venture Global LNG kupuje nowe gazowce. W tle postępowanie arbitrażowe największych firm energetycznych
Vera Navis projektuje innowacyjny patrolowiec dla Marynarki Wojennej Portugalii
Vard rozpoczyna próby morskie statku operacyjnego dla Rem Offshore
W stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. odbędzie się położenie stępki pod niszczyciel min, przyszły ORP Rybitwa
W Singapurze przeprowadzono pierwsze na świecie bunkrowanie statku ciekłym amoniakiem
Wärtsilä wspiera zoptymalizowane operacje o niskiej emisji dla dwóch statków P&O Ferries