PMK
Stocznia Hudong-Zhonghua Shipbuilding, jedyny konstruktor gazowców LNG w Chinach, połączyła siły z norweskim towarzystwem kwalifikacyjnym DNV GL w celu budowy największej na świecie jednostki tego typu.
Państwowy zakład ogłosił 2 kwietnia start wspólnego z DNV GL projektu, zakładającego budowę gazowca LNG o pojemności 270 tysięcy m3. Pod koniec miesiąca w końcu ruszyła budowa. Obie firmy przeprowadzą także konwersję kontenerowca o ładowności 15 tys. TEU na napęd LNG.
Nowa jednostka, o pojemności 270 000 m3, będzie większa od obecnych Q-Maxów zbudowanych przez Samsung Heavy Industries, których pojemność wynosi 266 000 m3.
Chiny są na dobrej drodze, aby stać się największym krajem importującym LNG na świecie, a niedawny wzrost zapotrzebowania kraju na ten gaz ma kluczowe znaczenie dla transformacji rynków LNG na świecie - zapowiedziało DNV GL w prognozie na rok 2019 dla rynku LNG.
Według danych DNV GL, Chiny sprowadziły 37,8 mln ton LNG w 2017 roku i wzrósł do ponad 54 mln ton w 2018 roku. W świetle kampanii „ochrona błękitnego nieba” w kraju prognozuje się, że popyt na LNG w Chinach będzie nadal wzrastał na wysokim poziomie, a do 2030 roku ma przekroczyć 100 mln ton.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza