ew/Remontowa Shipbuilding
1 października 2018 roku w stoczni REMONTOWA SHIPBUILDING S.A. należącej do Grupy Kapitałowej REMONTOWA HOLDING S.A. rozpoczęła się budowa dwóch promów pasażersko-samochodowych zamówionych przez norweskiego armatora Norled.
Jednostki przeznaczone do żeglugi w norweskich fiordach, obsługiwać będą połączenie Festøya – Solavågen. Będą nieznacznie zmodyfikowane w porównaniu do jednostek przeznaczonych na połączenie Festøya-Solavågen. Jako, że dystans pomiędzy Mannheller i Fodnes jest krótszy, pojemność baterii zainstalowanych na pokładzie będzie o ok. 20% mniejsza. Jednocześnie, jednostki będą certyfikowane do przewozu większej liczby pasażerów z maksimum na poziomie 395 osób. W związku z tym, liczba środków ratunkowych zostanie zwiększona zgodnie z przepisowymi wymaganiami i pojawi się dodatkowa stacja Morskiego Systemu Ewakuacyjnego (MES). Promy o długości 114 m. zostaną zbudowane w oparciu o projekt LMG 120-DEH biura LMG Marin z Bergen i przekazane Armatorowi pod koniec 2019 roku.
Jak podaje Remontowa Shipbuilding, Norled to jeden z największych norweskich operatorów promowych, a nowe jednostki to „kolejny krok w kierunku zielonej przyszłości”. Firma znana była wcześniej jako Tide Sjø, pod obecna nazwą działalność prowadzi od 2012 r. Flota operatora to ok. 80 promów, z których 6 zbudowała Remontowa Shipbuilding, Wśród nich m.in. dostarczone w 2013 r. statki Ryfylke i Hardanger. To pierwsze na świecie jednostki nie zabierające na pokład paliwa dieslowego. Zasilane są LNG, a w razie awarii CNG, składowanym w butlach na pokładzie otwartym.
Nowe kontrakty, podpisane w lipcu i sierpniu, są kolejnym rozdziałem owocnej współpracy pomiędzy stocznią Remontowa Shipbuilding i firmą Norled. Kiedy wszystkie cztery promy z serii B619 zostaną dostarczone, liczba statków zbudowanych w Remontowa Shipbuilding w flocie Norleda wzrośnie do 10.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza