• <
nauta_2024

Royal Arctic Line kupuje arktyczny kontenerowiec ze stoczni Remontowa Shipbuilding

ew

27.12.2019 10:28 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Royal Arctic Line kupuje arktyczny kontenerowiec ze stoczni Remontowa Shipbuilding

Partnerzy portalu

Royal Arctic Line kupuje arktyczny kontenerowiec ze stoczni Remontowa Shipbuilding - GospodarkaMorska.pl

Jak poinformował w komunikacie prasowym armator Royal Arctic Line z Grenlandii, 20 grudnia została podpisana umowa na zakup nowego kontenerowca, który obsłuży połączenie między wschodnią Grenlandią a Islandią. Co ciekawe, kontrakt dotyczy jednego z dwóch statków typu B203, które zostały zamówione oraz zbudowane w stoczni Remontowa Shipbuilding i nieodebrane przez tego samego armatora.

Zerwane kontrakty oraz nieodebrane statki to zmora każdej stoczni. Olbrzymie koszty budowy to zainwestowane środki, które zamiast przynieść zysk stają się olbrzymim balastem i zaburzają płynność finansową nawet dobrze prosperujących firm. Remontowa Shipbuilding została postawiona w takiej sytuacji w połowie 2015 r., kiedy to grenlandzki armator Royal Arctic Line (RAL) częściowo zerwał kontrakt na budowę łącznie pięciu arktycznych kontenerowców i odebrał jedynie trzy jednostki.

Cieszyć powinna więc informacja rozesłana do mediów przez RAL pod koniec zeszłego tygodnia. Grenlandzki armator zdecydował się bowiem na zakup jednego z nieodebranych wcześniej statków. Arktyczny kontenerowiec o ładowności 108 TEU ma zostać przekazany już w kwietniu 2020 roku.

Jak pisze armator: "Zakupiony statek będzie pływał przede wszystkim pomiędzy Reykjavikiem, a Tasiilaq a tym samym znacznie poprawi obsługę Wschodniego Wybrzeża, zarówno pod względem częstotliwości, jak i połączeń z całym światem. Inwestycja w nową jednostkę oznacza jednocześnie 50% więcej połączeń z Tasiilaq w okresie sprzyjających warunków pogodowych. Taka zmiana oznacza dla Tasiilaq podłączenie do globalnej sieci logistycznej. Dzięki połączeniu transportu żeglugowego i lotniczego, produkty z tego miasta będą mogły dotrzeć do większości miejsc na świecie w ciągu 72 godzin. "

Arktyczne kontenerowce typu B203 w liczbach:

długość całkowita: 74,20 m;
szerokość konstrukcyjna:15,20 m;
wysokość boczna: 8,40 m;
prędkość eksploatacyjna: 12,5 w;
nośność: 2890 t;
ładowność kontenerów: 108 TEU

Przypomnijmy, że gdańska stocznia Remontowa Shipbuilding od kilku lat próbowała sprzedać dwa nieodebrane statki. Armator zrezygnował z nich podając jako przyczynę opóźnienie w budowie. Jak informowała Aleksandra Tesmer, manager ds. promocji i reklamy Remontowa Shipbuilding, w trakcie realizacji kontraktu zmieniała się koncepcja budowy jednostek, dodatkowo przekształciła się także strategia armatora.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

EU_CERT_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.