gm24
20 lutego 2020 roku w stoczni Remontowa Shipbuilding SA zwodowany został drugi z serii promów pasażersko-samochodowych z hybrydowym napędem elektrycznym zasilanym akumulatorami. Promy trafią do jednego z największych przewoźników promowych w Norwegii – Norled.
Prom jest budowany w ramach kontraktu podpisanego w 2018 roku. Remontowa Shipbuilding buduje cztery w pełni wyposażone statki tego typu (numer budowy B619/1-4).
Są to nowoczesne promy dwustronne zasilane bateryjnie, zaprojektowane tak, aby zminimalizować zużycie energii, na co składają się takie rozwiązania jak:
Pędniki typu „ciągnącego” (pul ling type) mają wbudowane silniki elektryczne, napędzane magnesami stałymi, zapewniającymi wysoką wydajność nawet przy bardzo małym obciążeniu. Zespoły prądotwórcze, których silniki spalinowe będą pracowały wyłącznie na biodieslu, mają być wykorzystywane jako źródło zasilania w przypadku awarii systemu akumulatorowego.
Projekt został zrealizowany przez biuro projektowe LMG Marin, a dokumentacja robocza przez Marine Design & Consulting (RMDC) z grupy Remontowa Holding. Inne spółki z tej grupy są również zaangażowane w budowę promów (Remontowa Electrical Solutions, Remontowa Hydroster Systems, Remontowa Coating & Equipment oraz Remontowa Lighting Technologies).
Po zwodowaniu promu B619/2 kontynuowane są prace wyposażeniowe w zakresie systemów pokładowych i innych urządzeń wspomagających system napędowy, a także pomieszczeń pasażerskich i załogowych.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza