W Stoczni Remontowa Shipbuilding aktualnie budowanych jest 14 statków różnego typu (statki do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego, promy pasażersko – samochodowe, statki towarowe, niszczyciel min oraz żaglowiec). Różnorodność oraz mnogość równocześnie realizowanych projektów spowodowała konieczność podjęcia inwestycji w nową infrastrukturę na terenie stoczni.
Pierwsza z inwestycji to budowa nowej płyty montażowej. Nowy tor, umiejscowiony równolegle do funkcjonującej już od wielu lat pierwszej płyty montażowej będzie funkcjonował niezależnie od niej. Przeznaczony będzie do montażu i przesuwania jednostek pływających z możliwością wodowania statków do 100 m długości (większość statków typu offshore). Przewiduje się, iż rozpoczęta jesienią ubiegłego roku inwestycja zakończy się w drugim kwartale bieżącego roku.
Zwiększenie ilości budowanych równocześnie jednostek ułatwi kolejna inwestycja, jaką jest nowa samojezdna suwnica bramowa. Suwnica wyposażona jest w hydrauliczny system kompensacji drgań, który stabilizuje ją nawet podczas ruchu na nierównym podłożu. Dopuszczalne obciążenie robocze suwnicy wynosi 300 t. Urządzenie może być eksploatowane w temperaturze od -20o C do +40o C, dzięki własnemu oświetleniu również w nocy.
Remontowa Shipbuilding, członek grupy kapitałowej Remontowa Holding jest jednym z największych pracodawców na Pomorzu. Wypełniony do końca 2016 roku portfel zamówień daje zatrudnienie ponad dwóm tysiącom pracowników stoczni oraz firm z nią kooperujących.
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"