PMK
Biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting (RMDC) wygrało przetarg publiczny na wykonanie projektu koncepcyjnego i klasyfikacyjnego promu pasażersko-samochodowego dla największego chorwackiego operatora promowego JADROLINIJA, MARITIME LINER COMPANY. Jednostka przeznaczona będzie do obsługi linii na Morzu Adriatyckim pomiędzy portem w Splicie i wyspami Hvar, Korcula oraz Vis.
Prom ma zapewnić transport 2000 pasażerów i 206 samochodów osobowych, lub zamiennie 85 samochodów osobowych i 20 samochodów ciężarowych. Na dwóch pokładach pasażerskich znajdą się między innymi restauracja, bary, bufet, pomieszczenie zabaw dla dzieci oraz przewidziana dla pasażerów przestrzeń na pokładach otwartych. Transport pasażerów pomiędzy pokładami będzie odbywał się m.in. za pomocą wind i schodów ruchomych. Prom będzie posiadał dwa pokłady przystosowane do przewozu samochodów. Dziób i rufa statku wyposażone zostaną w rampy umożliwiające sprawny załadunek i wyładunek.
Napęd jednostki stanowić będą cztery silniki diesla, po dwa na każdą z dwóch linii wałów. Na każdej linii wałów będzie zainstalowana skrzynia redukcyjna, sprzęgło, prądnica wałowa i śruba nastawna. Statek będzie wyposażony w dwa stery płetwowe typu Beckera, zainstalowane w linii osi śrub napędowych.
Prom wyposażony będzie w jedną parę składanych płetwowych stabilizatorów przechyłów, zapewniających komfort podróży pasażerów. Umieszczone na dziobie dwa stery strumieniowe umożliwią precyzyjne manewrowanie w małych i zatłoczonych portach.
Jednostka zostanie zaprojektowana zgodnie z wymaganiami CRS (Croatian Register of Shipping) i będzie spełniać najnowsze normy bezpieczeństwa zgodnie z konwencją SOLAS 2009.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza