Chorwacki tankowiec Verige opuścił Stocznię Remontową Nauta. Jednostka o długości ponad 195 m i szerokości 32 m przeszła swój pierwszy remont w zakresie odnowienia klasy.
W ramach zlecenia wykonane zostały m.in. prace konserwacyjno-malarskie, prace na sterze, śrubie i zaworach. Tankowiec jest klasyfikowany przez towarzystwo Lloyd’s Register of Ships. Jednostka wpisuje się na listę dużych statków odnawianych w stoczni. Niedawno informowaliśmy o zakończeniu remontu Advantage Spring. Tankowiec o długości 274,5 m i szerokości 48 m przeszedł w stoczni standardowy remont konserwacyjno-dokowy, obejmujący demontaż wału i śruby.
Advantage Spring dołączył do grona rekordowych jednostek remontowanych w stoczni Nauta. Najdłuższym statkiem, jaki był dotychczas remontowany w stoczni, był wahadłowy zbiornikowiec MT Grena, należący do norweskiego armatora. Grena (148553 DWT) jest dłuższa od Advantage Spring (156597 DWT) o 2,5 m, jednak biorąc pod uwagę nośność statku, to druga jednostka ma większe możliwości ładunkowe.
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek
Dzięki systemowi smarowania powietrzem OceanGlide firma Alfa Laval podpisała pierwsze porozumienie o współpracy z koreańską stocznią
5 wiodących flot świata ma wartość PKB Polski. Polska nie jest drugą Japonią
Eureka Shipping ogłasza budowę najnowocześniejszego statku do transportu cementu
W Japonii powstanie innowacyjny statek do transportu komponentów do morskich turbin wiatrowych
Pojazd rodem z science-fiction ma wzmocnić potencjał ukraińskich sił morskich