Kończy się tegoroczny sezon remontowy statków Polskiej Żeglugi Morskiej. Ostatnią jednostką, jaka przebywa na doku jest m/v "Wicko", remontowany w MSR "Gryfia" w celu odnowienia dokumentów klasyfikacyjnych. Statek opuści stocznię w połowie listopada. Firma wydała w tym roku ponad 30 mln zł na remonty.
- W tym roku PŻM przeprowadziła 30 remontów, w tym 16 związanych z odnowieniem klasy oraz 14 pośrednich. Zdecydowaną większość remontów przeprowadziły polskie stocznie : MRS "Gryfia w Szczecinie, "Nauta" w Gdyni oraz "Remontowa" z Gdańska. Łącznie na prace w polskich "remontówkach" PŻM wydała w tym roku około 32 milionów złotych - skomentował Krzysztof Gogol, Rzecznik Prasowy Grupy PŻM.
Oprócz typowych prac remontowych wykonywano także prace modernizacyjne. W zakresie systemów paliwowych przystosowujących jednostki do wykorzystywania paliwa niskosiarkowego, prace wykonano m.in. na : m/s "Podhale", m/s "Warmia", m/s "Mazury" oraz m/s "Wadowice". Wykonano także prace przy modernizacji systemów cumowania, przystosowania do przewozu ładunków niebezpiecznych (m/s "Szczecin"), modernizacji układów sterowania (m/s "Irma", m/s "Isolda"), wymiany olejów na biodegradowalne, przeróbki balastów dla dodatkowych ładowni (m/s "Giewont", m/s "Jawor") oraz montażu systemu łączności Visat, umożliwiającego odbiór Internetu drogą satelitarną, a więc niezależnie od zasięgu stacji brzegowych.
Wiele z tych kosztownych modernizacji było związanych z nowymi wymogami konwencyjnymi.
5 wiodących flot świata ma wartość PKB Polski. Polska nie jest drugą Japonią
Eureka Shipping ogłasza budowę najnowocześniejszego statku do transportu cementu
W Japonii powstanie innowacyjny statek do transportu komponentów do morskich turbin wiatrowych
Pojazd rodem z science-fiction ma wzmocnić potencjał ukraińskich sił morskich
Amerykanie zwodowali swój pierwszy statek instalacyjny
BBC: firmy z Chorwacji i Włoch pomagają rosyjskiemu przemysłowi zbrojeniowemu omijać sankcje