PMK
Fińska stocznia Meyer Turku przełożyła dostawę nowego wycieczkowca Carnival Cruise Line na koniec października 2020 roku.
Jednostka o nazwie Mardi Gras miała pierwotnie zostać dostarczona w sierpniu 2020 roku i będzie największym wycieczkowcem napędzanym LNG zbudowanym na rynek Północnej Ameryki.
Według Ben Clementa, starszego wiceprezesa Carnival Cruise Line, zmiana terminu dostawy była konieczna, aby mieć pewność, że wszystkie systemy, funkcje i technologia statku będą w pełni sprawne.
Nazwa nowej jednostki klasy XL jest identyczna jak pierwszego statku we flocie Carnival Cruise Line.
"Nasz pierwszy statek Mardi Gras był historyczny, wprowadził zupełnie inny styl i komfort podróżowania dla gości. Według nas nadanie nowej jednostce tej samej nazwy jest najlepszym sposobem, aby oddać hołd prawie 50-letniej historii firmy" - komentuje Christine Duffy, prezes Carnival Cruise Line.
Wycieczkowiec będzie miał długość 337 metrów i szerokość 42 metrów. Ceremonia cięcia blach dla nowego statku odbyła się w listopadzie 2018 roku. Budowa drugiego wycieczkowca klasy XL dla Carnival Cruise Line ma rozpocząć się w 2020 r.
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii